کد خبر 1263957
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

به گزارش مشرق، محمد رستم‌پور، فعال رسانه‌ای درباره مصاحبه سال پیش مدیر سایبری ملّی آمریکا در کانال تلگرامی خود نوشت: «کریس اینگلیس» معاون سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) و از اعضای کمیسیون سولاریوم فضای سایبری و مدیر سایبری ملی آمریکا در مصاحبه‌ای در پاییز 2020، فعالیت کمیسیون سولاریوم فضای سایبری آمریکا را تشریح می‌کند و در این بررسی و ارزیابی، شرح روشنی از آنچه نهادهای فدرال و آژانس‌های امنیت سایبری آمریکا با آن روبرو هستند، ارائه می‌کند. 

از نظر او، اولاً ایالات متحده فاقد یک استراتژی سایبری ملّی یکپارچه است. ثانیاً بیشتر زیرساخت‌های حیاتی آمریکا توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و  بخش خصوصی، روزانه با حملات روزافزون بازیگران سایبری مخرب مواجه است و ثالثاً واکنش دولت فدرال آمریکا به اندازه کافی، سریع و هوشمندانه نیست. 

کریس اینگلیس معتقد است ایالات متحده برای تأمین امنیت سایبری خود باید ابتکار عمل را مبتنی بر «استراتژی پیش‌دستانه» به دست گیرد. دفاع پیش‌دستانه یا دفاع رو به جلو شامل انجام اقداماتی در سطوح عملیاتی و تاکتیکی است که نحوه درک رقبای آمریکا از اولویت‌ها و محاسبات تصمیم‌گیری آنان را تغییر خواهد داد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس