کد خبر 1263808
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
طالبان

سفیر آلمان در افغانستان اعلام کرد که بر اساس وعده طالبان، اتباع افغان با مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) نیز می‌توانند از افغانستان خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، «مارکوس پوتزل»، سفیر آلمان در افغانستان اعلام کرد که در جریان گفتگوهای خود با مقامات طالبان اطمینان خاطر کسب کرد که اتباع افغان با مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) نیز می‌توانند از افغانستان خارج شوند.

در این ارتباط مارکوس پوتزل گفت: استانکزی (معاون دفتر سیاسی طالبان) به من اطمینان داد که افغان‌های دارای مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست این فرصت را خواهند داشت تا با پروازهای تجاری از افغانستان خارج شوند.

این سخنان سفیر آلمان در افغانستان پس از دیدار اخیر او با شیر محمد عباس استانکزی معاون دفتر سیاسی طالبان اعلام شده است.

گفته شده دو طرف در این دیدار در خصوص نیاز فوری به یک فرودگاه فعال در کابل به عنوان پیش شرط حضور دیپلماتیک و سازمان‌های غیردولتی در افغانستان گفتگو کردند.

این در حالی است که بر اساس توافق با طالبان، همه نیروهای خارجی در افغانستان باید تا ۳۱ آگوست یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر از افغانستان خارج شوند.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    2 3
    دلقک های ژرمن و آنگلوساکسون فاسد، یک مشت وحشی نژاد پرست، زمانی که شرق تمدن داشت، هیچ نبودید، و تمدن و انسانیت مسلمین در زمان صلیبیون (حتی هم اکنون هم، در زمینه طهارت، خوراک حلال، زناشویی و ...) مدهوشتان می کرد، حالا خود را مالک بلامنازع عالم میدانید و هر روز در گوشه ای آتش بر می افروزید، حواله شما با الله ید الله فوق ایدیکم
    • افشین IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
      1 1
      بزرگواری که منفی داده با آیه قرآن کریم مشکل دارد؟ یا منکر برتری باشک مسلمین در انسانیت است؟ (خود غربی ها معترفتند، ریاصیات، هییت، نجوم، پزشکی، صنعت و .... را مدیون مسلمین هستند، انشالله که این طور نیست ... یدالله فوق ایدیکم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس