فرمانده بسیج

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه تعداد مبتلایان افزایش یافته است گفت: باید طرح شهیدسلیمانی را به‌روزرسانی کنیم و متناسب با زیست‌بوم‌ها و به خصوص تمرکز بر آموزش این ویروس را مدیریت کنیم.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز در جلسه ستاد کرونا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که مسئله اصلی کشور بیماری کروناست و قطعا با این وضعیت تمام توانایی و انرژی به آن سمت بسیج و هدایت شود.

وی گفت: از زمانی که ویروس کرونا در دنیا منتشر شیوع یافت دولت‌ها معمولا سه تدبیر سرکوب قاطع، کاهش آسیب و کنترل فعال ویروس را در دستور کردند که مورد آخر مورد توجه کشور بوده است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه در پیک‌های مختلف شدت و ضعف در پیاده‌سازی راهبرد داشتیم افزود: توانایی بسیار زیادی در پاسخگویی به مبتلایان ویروس داریم و خوشبختانه در طول بیماری هم ظرفیت‌های کشور به طور قابل ملاحظه افزایش یافته اما تمرکز همه ظرفیت‌ها باید بر قطع ویروس باشد.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی پس از هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان بسیج تمرکز بر قطع زنجیره ویروس است گفت: ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم و ساده‌ترین راه قطع زنجیره است.

سلیمانی با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد مبتلایان افزایش یافته است اظهار کرد: باید طرح شهیدسلیمانی را به‌روزرسانی کنیم و متناسب با زیست بوم‌ها و به خصوص با تمرکز بر آموزش این ویروس را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه زمان پایان ویروس مشخص نیست گفت: واکسیناسیون نیز در دستور کار قرار گرفته و سپاه و بسیج آمادگی خود برای نقش‌آفرینی در کنار دانشگاه های علوم پزشکی را اعلام کرده که آن هم یک مسیر پیشگیری است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه ممکن است با عدم ارائه خدمات حتی به یک نفر سیستم درمان ما زیر سوال برود افزود: گام پنجم طرح شهید سلیمانی بر پیش‌بینی واکسیناسیون تیم مراقبتی حمایتی و نظارتی بنا شده است اما ساده‌انگاری باعث شده که آموزش‌ها و تاکتیک‌ها و روش‌ها به حاشیه برود.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده قطعا روند بیماری را کاهش خواهد داد گفت: باید در چارچوب روش‌های هوشمندانه متناسب با زیست بوم‌ها با تکیه بر طرح شهید سلیمانی جلوی انتشار این ویروس گرفته شود که استفاده از رسانه‌ها و ظرفیت‌های نخبگانی و افراد موثر می‌تواند کمک‌کننده باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه گزارش‌ها نشان از افزایش بیماری در همدان دارد که امیدوارم اقدامات هوشمندانه‌ای برای کنترل آن به کار گرفته شود افزود: در کنار واکسیناسیون، باید رعایت شیوه‌نامه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

رعایت شیوه‌نامه‌ها همراه با واکسیناسیون جدی گرفته شود

وی با بیان اینکه برخی کشورها بعد از واکسیناسیون توجهی به رعایت پروتکل‌ها نمی‌کنند و همین موضوع منجر به ابتلای روزانه هزاران نفر می‌شود تأکید کرد: کشوری مانند آلمان هم واکسیناسیون و هم شیوه‌نامه را مورد توجه قرار داده و وضعیت خوبی دارد که ما نیز باید به این منوال پیش برویم.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر اینکه بار دیگر باید طرح شهیدسلیمانی را با مشارکت همه دستگاه ها و مردم مورد توجه قرار دهیم گفت: این طرح خانه‌محور و محله‌محور است و باید از تمام ظرفیت‌ها بهره برد.

وی در خصوص ساخت بیمارستان سپاه برای استان گفت: مسوولان در حال طرح‌ریزی هستند که اولین بودجه را دریافت کنند، در شهرستان‌ها هم اگر سپاه درمانگاه ندارد باید یک درمانگاه تخصصی بسازیم.

سلیمانی با بیان اینکه تعدادی کپسول اکسیژن و اکسیژن پرتابل و خانگی هم در اختیار سپاه استان قرار می‌گیرد از پیگیری ایجاد بیمارستان صحرایی در همدان از سوی سپاه خبر داد و گفت: این بیمارستان در جایی تعریف می‌شود که کنار بیمارستان باشد و چون سپاه استان بیمارستان ندارد این موضوع فاقد تعریف بوده است.

وی با تأکید بر لزوم توانمندسازی در عرصه سلامت به منظور پیشگیری گفت: دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی می‌توانند در اولویت باشند که تا سقف ۵ هزار نفر آموزش صورت گیرد.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: تیم‌های رصد و مراقبت و نظارت نقش مهمی دارند و باید مجدد نسبت به ورود آنها اقدام شود همانطور که ایام عزاداری انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 1
    دو هفته است که دارن میگن به روز رسانی شود، چنین شود، چنان شود
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    توی همدان طرح شهید سلیمانی رو توفیق شد دیدم! دور میدان امام میچرخیدن و وایتکس میریختن و آژیر میکشیدن و صدتا صدتا عکس مینداختن برای گزارش و پووووووووووووول. لا اقل آزادمرد باشین از اون شهید مایه نزارین برای دنیای خودتون و بزارین احترام اون شهید لکه دار نشه.لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس