بهرنگ توفیقی: به پرمخاطب بودن مجموعه «افرا» خیلی امیدوارم

کارگردان سریال «پدر» گفت: تقریبا ۹۰ درصد مجموعه «افرا» در شمال کشور فیلمبرداری شده است. قصه روایت داستانی است که در شهر کوچکی اتفاق می‌افتد و قاعدتا باید بیرون از تهران تصویربرداری میشد.

به گزارش مشرق، بهرنگ توفیقی در گفت‌وگویی پیرامون مجموعه تلویزیونی «افرا» گفت: بعد از ساخت مجموعه نمایش خانگی «آقازاده» سه چهار سریال نمایش خانگی و چند مجموعه تلویزیونی به من پیشنهاد شد که فیلمنامه «افرا» بسیار جذاب بود و از آن فیلمنامه‌هایی بود که فکر کردم باید این مجموعه را بسازم و می‌دانستم اگر این کار را قبول نکنم بعدا پشیمان خواهم شد.

این کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس پیرامون این سوال که دلیل انتخاب لوکیشن در شمال کشور به ضرورت فیلمنامه و داستان بوده یا شرایط کرونایی برای راحتی بیشتر عوامل مجموعه توضیح داد: تقریبا ۹۰ درصد مجموعه «افرا» در شمال کشور فیلمبرداری شده است. قصه روایت داستانی است که در شهر کوچکی اتفاق می‌افتد و قاعدتا باید بیرون از تهران تصویربرداری میشد؛ ضمن آنکه یکی از شخصیت‌های فیلم، محیط بان است و نیاز بود این شهر کوچک حتما در نزدیکی جنگل یا جایی که زیست‌گاه حیوانات است، باشد.

بهرنگ توفیقی: به پرمخاطب بودن مجموعه «افرا» خیلی امیدوارم

کارگردان سریال «زیر پای مادر» با اشاره به انتخاب بازیگران مجموعه تلویزیون «افرا» بیان کرد: از مجموعه بازیگران و همکاری با آن‌ها راضی‌ام و ممکن است برخی انتخاب اول ما نبوده باشند، اما در نهایت آن اتفاقی که باید افتاد. این بازیگران هم سلیقه من و هم تهیه‌کنندگان مجموعه یعنی محمدکامبیز دارابی و مجید مولایی بودند. خیلی از کاراکترهای این مجموعه را بازیگران بومی بازی کردند. بازیگران درجه یکی که در اکثر شهرستان‌ها داریم و خوشبختانه موفق شدیم با بسیاری از بازیگران گیلان ارتباط برقرار کنیم و در «افرا» از حضور آن‌ها بهره ببریم. امیدوارم اتفاق خوبی برای این بازیگران بیفتد و زحمات آن‌ها دیده شود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «بر سر دوراهی» پیرامون این پرسش که پیش از این بارها گفته بودید دوست دارید در فضاهایی که می‌شناسید کار کنید و کارکردن در فضاهای ناشناخته جذاب نیست، علت تصویربرداری «افرا» در شمال کشور چه بود، بیان کرد: مادرم اهل گیلان است و نیمی از عمرم را در آنجا گذراندم و با فرهنگ و مردم این ناحیه آشنایی دارم و همیشه جزو دغدغه‌های من بوده که بتوانم کاری را در گیلان بسازم. امیدوارم توانسته باشم ادای دِین کنم.

وی با اشاره به تفاوت‌های کار در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون بیان کرد: قطعا این دو مدیوم هر کدام مشخصات خاص خودشان را دارند و مخاطب هم از هر کدام انتظار متفاوتی دارد. تلویزیون اساسا مخاطب گسترده‌تری دارد و کار در این حوزه قابل مقایسه با شبکه نمایش خانگی نیست. شبکه نمایش خانگی را از حیث مخاطب شاید بتوان به مدیوم سینما نزدیک‌تر دانست تا تلویزیون.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «پشت بام تهران» تصریح کرد: به سبب همین گستردگی مخاطب، طبیعتا به عنوان کارگردان به این مهم توجه دارم و جنس و شیوه ساخت در تلویزیون متفاوت است. به پر مخاطب بودن «افرا» خیلی امیدوارم و همیشه این شانس را داشتم که کارهایی که ساختم، دیده شده و این برای من بزرگ‌ترین موهبت است. می‌گویند ذات هنر تشنه دیده شدن است و در مرحله اول دیده شدن برای سازندگان کار راضی‌کننده است.

بهرنگ توفیقی: به پرمخاطب بودن مجموعه «افرا» خیلی امیدوارم

توفیقی با اشاره به تاثیر کرونا در مراحل ساخت «افرا» اظهار کرد: متاسفانه کرونا در همه پروژه‌ها تاثیر منفی داشته و عاملی نگران‌کننده‌ای بوده و هست و در «افرا» هم به همین صورت بوده است. «افرا» لوکیشن‌های فراوانی و شلوغی همچون خیابان، بازار و ... داشت و به خصوص گروه دستیاران به دلیل ارتباط با جمعیت زیاد با هنروران و مردم عادی و بازیگران شرایط بسیار سخت و خطرناکی داشتند. چندین بار هم کار به دلیل کرونا متوقف شد و شاید اگر زمان بیشتری برای تدوین و پست‌پروداکشن در اختیارمان بود اتفاقات بهتری هم برای سریال می‌افتاد. خیلی رعایت کردیم و البته شانس هم با ما یار بود که هیچکدام از عوامل و بازیگران درگیر کرونا نشدند. اما متاسفانه یک ماه پس از پایان فیلمبرداری درگیر کرونا شدم و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برم.

بهرنگ توفیقی با اشاره به قرارداد ساخت سریال تلویزیونی خاطرنشان کرد: با شبکه یک صدا و سیما قرارداد سریالی را برای پخش در ماه مبارک رمضان بسته‌ام که احتمالا در چند روز آینده پیش‌تولید کار را آغاز کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    چرا سریالهای تاریخی نمی سازیم حد اقل چند قسمتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس