کد خبر 1263087
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کابل

یک مقام ارشد ارتش آلمان از افزایش احتمال انجام عملیات انتحاری توسط تروریست های داعش در افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام ارشد ارتش آلمان از افزایش احتمال انجام عملیات انتحاری توسط تروریست‌های داعش در افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد نظامی ارتش آلمان طی سخنانی گفت با توجه به تلاش کشورهای غربی برای خارج ساختن نیروهای خود تا تاریخ ۳۱ آگوست از افغانستان و ازدحام بی نظمی ایجاد شده در همین راستا، احتمال انجام عملیات انتحاری توسط تروریست‌های داعش که به تازگی وارد خاک افغانستان شده اند، افزایش یافته است.

وی همچنین تاکید کرد که اوضع امنیت در افغانستان به سرعت در حال وخیم‌تر شدن است.

وی تاکید کرد: ما سیگنال‌هایی از سوی منابع آمریکایی و همچنین ارزیابی‌های میدانی خود دریافت کرده ایم که نشان دهنده افزایش تعداد بمبگذاران انتحاری در کابل است.

لازم به ذکر است وزیر دفاع اسپانیا نیز امروز طی سخنانی گفت که تخلیه شهروندان افغانستان از این کشور هر روز سخت‌تر می‌شود.

بر اساس این گزارش، «مارگاریتا روبلس» وزیر دفاع اسپانیا در گفتگو با شبکه رادیویی کادناسر این کشور گفت که خارج کردن افغان‌ها از افغانستان هر روز سخت‌تر می‌شود.

روبلس در این باره اظهار داشت: وضعیت افغانستان هر روز بدتر می‌شود چرا که طالبان هر روز رفتار تهاجمی‌تری از خود نشان می‌دهد. خشونت‌ها در افغانستان در حال افزایش است.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به خارج کردن افغان‌ها از کابل تا ۳۱ اوت جاری و احتمال تمدید این تاریخ، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در پی خروج از افغانستان هستند از فرودگاه دور هستند. وضعیت فرودگاه نیز سردرگم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس