کد خبر 1263041
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
استرالیا

در بحبوحه اوضاع فعلی افغانستان که انتقادات از جنگ ۲۰ ساله آمریکا و همپیمانانش در افغانستان رو به افزایش است، نخست‌وزیر استرالیا از جنگ در این کشور دفاع کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که انتقادات زیادی از جنگ ۲۰ ساله آمریکا و همپیمانان این کشور در افغانستان و خروج بدون برنامه‌ریزی نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان مطرح است و حتی نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد که بسیاری بر این باورند که جنگ افغانستان ارزش جنگیدن نداشته است، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا تأکید کرد که جنگ افغانستان ارزش جنگیدن داشت.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس استرالیا»، موریسون امروز (سه‌شنبه) در دفاع از مشارکت «کانبرا» در جنگ افغانستان به دیگر سیاستمداران مخالف استرالیا پیوست.

طبق این گزارش، موریسون با ارسال پیامی به تمامی کهنه‌سربازان جنگ افغانستان که به شدت از جنگ ۲۰ ساله در افغانستان که در نهایت به سلطه طالبان بر این کشور ختم شد، انتقاد کرده بودند، تصریح کرد: «ارزشش را داشت؟ بله داشت. ما کار درستی کردیم. شما کار درستی کردید».

گزارش‌ها حاکی از آن است که استرالیا به عنوان عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان، در جریان جنگ ۲۰ ساله در این کشور، ۴۱ نظامی خود را از دست داد.

موریسون در دفاع از عملیات استرالیا در افغانستان مدعی شد که تلاش‌های کشورش در مسیر تروریسم با تلفات بالا مانع ایجاد کرده و آن را مختل، متوقف و محدود کرده است.

وی افزود که  استرالیا به همراه متحدان و شرکای خود تلاش زیادی کرده تا به مردم افغانستان کمک کند تا آینده بهتری را برای خود رقم بزنند.

نخست‌وزیر استرالیا مدعی شد که عملیات ۲۰ ساله ائتلاف تحت رهبری آمریکا، راه را برای آموزش و تحصیل بیشتر زنان افغانستان هموار کرد.

موریسون سپس با اشاره به وضعیت فعلی افغانستان گفت: «به طرز دلخراشی، ثمره‌های آن بذرهای امید در حال حاضر بسیار متزلزل است اما به هیچ کس اجازه ندهید که بگوید این تلاش شریف چیزی به غیر از نشانه‌ای از فداکاری استرالیا به نفع دیگران بوده است».

اظهارات موریسون در دفاع از جنگ افغانستان در حالی مطرح شده است که طی روزهای اخیر، انتقادات از خروج بدون برنامه‌ریزی آمریکا از افغانستان و وضعیت فعلی این کشور به شدت افزایش یافته است و بسیاری گفته‌اند که جنگ ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان ارزش جنگیدن نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس