کد خبر 1262229
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
سوئد

«استفان لوفون» امروز اعلام کرد که قصد دارد در ماه نوامبر سال جاری از نخست‌وزیری سوئد و ریاست حزب سوسیال دموکرات کناره‌گیری کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «استفان لوفون» (Stefan Löfven) نخست وزیر سوئد امروز یکشنبه از تصمیم برای کناره‌گیری از سمَت خود در ماه نوامبر خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نخست وزیر سوئد در سخنانی در این باره گفت که پاییز امسال هم از نخست وزیری و هم از ریاست حزب سوسیال دموکرات کنار خواهد رفت.

وی در این خصوص تأکرد کرد: به کمیته اجرایی حزب (سوسیال دموکرات) و ریاست کمیته انتخابات اعلام می کنم که می خواهم سِمت ریاست حزب را در کنگره حزبی در ماه نوامبر تَرک کنم و همچنین قصد دارم از پُست نخست وزیری نیز کنار خواهم رفت.

«استفان لوفن» نخست وزیر سوئد دوشنبه ۷ تیر ماه سال جاری اعلام کرد که از سِمت خود استعفا داده است. نخست وزیر سوئد با ارسال نامه ای به رییس پارلمان کشورش این موضوع را رسماً اعلام کرده بود.

استعفای «استفان لوفن» از نخست وزیری سوئد پس از آن روی داد که وی رأی اعتماد خود را از دست داد و در نامه خود از پارلمان کشورش خواست تا به جای برگزاری انتخابات زود هنگام، برای تشکیل دولت جدید تلاش کند.

لوفن که یک سوسیال دموکرات است از سال ۲۰۱۴ قدرت را در سوئد در دست دارد.

اکنون که لوفن از سمت نخست وزیری کناره‌گیری کرده است، رئیس مجلس عهده دار سمت نخست وزیری سوئد می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    اسم فامیل طرف جوریه که فکر کردم اسم یه قرصه مثل استامینوفن ژلوفن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس