کد خبر 1261756
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
آذین: «گاندو۲» هوشمندانه ساخته شده است

یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: آنچه گاندو را از سایر آثار مشابه داخلی، متمایز و ممتاز می کند، مضمون و محتوای ملی و ساختارحرفه ای آن است.

به گزارش مشرق، «جبار آذین» در گفت و گویی گفت: مجموعه تلویزیونی گاندو جزو بهترین آثار اکشن و حادثه ای و در ردیف برترین سریالهای پلیسی امنیتی تلویزیون ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: آنچه گاندو را از سایر آثار مشابه داخلی، متمایز و ممتاز می کند، مضمون و محتوای ملی و ساختار حرفه ای آن است. گاندو، یک مجموعه اکشن و حادثه ای موفق و مخاطب پسند است، چراکه مختصات نوشتاری و تصویری این نوع فیلم ها و سریال ها در آن لحاظ شده و یکی از عناصر جذابیت گاندو در حیطه سرگرم سازی مخاطب است.

آذین: «گاندو۲» هوشمندانه ساخته شده است

وی اظهارداشت: گاندو، سریالی پلیسی و امنیتی است و آرش قادری در جایگاه فیلمنامه نویس و جواد افشار در مقام کارگردان و سایر عوامل هنری کوشیده اند، ملزومات گونه آثارپلیسی را در گاندو، مدنظر قرار دهند.گاندو، به دلیل گزینش مضامین اجتماعی با رویکرد ملی، چاشنی واقعیت و تخیل و چیدمان آنها در قالب یک اثر امنیتی و رعایت ظرایف و دقایق و مؤلفه های تولیدات امنیتی با استفاده از امکانات و ابزار و حمایت های لازم ساخت آثار امنیتی و به کارگیری مناسب و واقع نمای  نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، حفاظتی و انتظامی در نقاط گره آفرین وگره گشای داستان گاندو، عناصر دراماتیک را در جایگاه مقبول نمایشی خود قرار داده است.

آذین تصریح کرد: گاندو، افزون بر این ویژگی ها، یک اثر اجتماعی و سیاسی هم است. از همین رو مجموعه ای جامع به حساب می آید و پشتوانه پژوهشی در حد لازم در خصوص موضوع های امنیتی، سیاسی و اجتماعی، گاندو دو را هم در امتداد و پله ای بالاتر از منظر ساختار و پرداخت هنری از فصل نخست آن جای داده است.

وی ادامه داد: تولید آثار پلیسی امنیتی به دو دلیل بسیار سخت، حساس، پرهزینه و واکنش برانگیزاست. نخست، لزوم وجود امکانات، ابزار و ادوات و حمایت در تولیدات پلیسی و استفاده درست و مطلوب آن ها در اثر که گاندو در این مورد خوب عمل کرده است. و دوم، حساسیت ها و باورها و سلایق سیاسی و گروهی که گاندو و تمام این نوع تولیدات را در معرض تماشا و قضاوت و برخورد قرار می دهد.

آذین: «گاندو۲» هوشمندانه ساخته شده است

این منتقد سینما و تلویزیون اظهارداشت: به همین دلایل، لازم و ضروری است که در تولید آثاری مانند گاندو، با سمت گیری های سیاسی و امپریالیستی، تمام جوانب و حساسیت های اجتماعی و سیاسی مورد دقت و توجه قرار گیرد تا موضوع ها و دستمایه های ملی و اجتماعی آنها در چارچوب های ملی و مردمی، بدون نمایش تعلقات و گرایشهای جناحی و سیاسی ارائه شده و تصویر گردد تا امکان سوءتفاهم، سوءبرداشت و برخوردهای سیاسی نالازم فراهم نیاید. گاندو، درکل به عنوان یک اثر اکشن، پلیسی، امنیتی، ملی و ضدامپریالیستی، سریالی قابل توجه و تامل و تاثیرگذار است که هنرمندانه، نوشته، کارگردانی، بازی و اجرا شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    3 1
    خشم براندازان، خاطرجمعان، ضدانقلاب، غرب پرستان، بهائیان، منافقان، اصلاح طلبان ، برجام باختگان، کدخدا دوستان و مزدوران شان را برانگیخته است!!!
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 2
    بله سریال خوبیه ولی کاش کمی واقعی تر ساخته میشد. مگه میشه تو چنین درگیری سنگینی نصف نیروهای دشمن کشته بشن ولی سمت خودی فقط دو یا سه نفر اون هم به کتف و پاهاشون گلوله اصابت کنه و هچ تلفات جانی نداشته باشن؟!
    • سعید IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
      1 1
      خطاب به 15:30: بله میشه ، یگان ویژه فاتحین به افرادی حمله کرد که سلاح عادی در اختیار داشتند. انتظار داستی یگان کیژه فاتحین تلفات بدهد؟!!! اابته یک نفرشون زخمی شد. همه اینها بر اساس واقعیت هست.واقعا چنین عملیاتی در مرز ایران و افغانستان انجام شده و یک نفر از یگان ویژه فاتحین زخمی شده ، حالا شما انتظار داشتی که کارگردان در سریالش تعداد تلفات را اضافه کنه؟!!! در عملیات های واقعی هم مواقعی بوده که حتی یک تلفات هم نداشتیم ، چیز عجیبی نبست.
  • رهام حسامی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 1
    شما میخواهید سریال بسازید .بعد میگید هوشمندانه .اولا میرن میگن تمام گرانی دلار و ارز مربوط به سفارت بریتانیای کبیر هست .خوب اگه اینطوره بیرونشون کنید تا بیاد پایین.دوم خود سریال من زیاد اهل فیلم تلوزیون نیستم ولی باید هیجان داشته باشه که نداره یک چیز از پیش مشخص شده یعی میدونی اینو میگیرن این شخصیت منفی دستگیر میشه و.. یعنی تهش معلومه خوب کجاش هیجان داره و همش رصد مرز و نمیدونم شنودها و.. نشون میده اصلا نمیگه مرکز اشلون هست Utah Data Center‎ هم هست .من قصد ندارم بگم ما کم هستیم یا بزرگنمایی طرف مقابل خیر ولی باشه بهتره .
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    یعنی واقعیه که هرکس از خونه ش بیرون میاد اینها با دوربین میبیننش چطور؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس