کد خبر 126160
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸

جديدترين آمار فروش فيلم‌هاي روي پرده سينماهاي تهران در حالي اعلام منتشر شده است كه نگاهي گذرا به وضعيت فروش، نشان از وضعيت نامناسب گيشه‌ي همه فيلم‌ها در طول چند هفته گذشته مي‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، در آمار رسمي فروش فيلم‌هاي سينمايي روي پرده كه تا 13 خردادماه محاسبه شده است،«نارنجي‌پوش» داريوش مهرجويي در دو هفته پس از پايان رسمي اكرانش در سينماي سرگروه، باز هم بيشترين فروش را به خود اختصاص داده است.

«نارنجي‌پوش» بيش از دو هفته قبل بر اساس نظر شوراي صنفي نمايش و به دليل پايين آمدن كف فروش در سينماي سرگروه، از روي پرده سينما «قدس» پايين آمد و جاي خود را به «شبكه» ايرج قادري داد اما اين فيلم به دليل فروش مناسب در سينماهاي شهرداري تهران هنوز به اكران تمام سانس خود ادامه مي‌دهد.

اين فيلم، در جديدترين آمار فروش منتشر شده، هنوز 11 سينما در اختيار دارد و توانسته است تا 13 خردادماه‌ و طي 52 روز نمايش به فروش 792 ميليون توماني در تهران برسد.

بر اساس اين آمار، «نارنجي‌پوش» در فاصله 2 تا 13 خردادماه در 11 سينماي تهراني خود توانسته است 74 ميليون تومان فروش داشته باشد.

«چك» كاظم راست‌گفتار كه در آمارهاي قبلي با فروش نااميد كننده‌اي روبرو بود،‌ توانسته در دو هفته گذشته كمي وضعيت خود را بهبود بخشد. اين فيلم در مدت 25 روز و در 20 سينما، به فروش 195 ميليون توماني رسيده است.

فروش «چك» در اعلام قبلي فارابي، تنها 78 ميليون تومان بود و اين فيلم توانسته است در مدت 11 روز 117 ميليون تومان فروش داشته باشد.

اما «روزهاي زندگي» پرويز شيخ‌طادي هم كه اكنون 21 سينما در تهران دارد، طي 25 روز اكران خود فروشي معادل 188 ميليون تومان را پشت سرگذاشته است. اين فيلم در مدت يازده روز گذشته 77 ميليون تومان فروش داشت.

«خنده در باران» به كارگرداني داريوش فرهنگ هم توانسته در مدت 32 روز نمايش در 10 سينماي تهراني، به فروش 100 ميليون توماني دست پيدا كند. فروش اين فيلم در يازده روز گذشته تنها 24 ميليون تومان بوده است.

«شبكه» زنده‌ياد ايرج قادري كه يك هفته پس از درگذشت كارگردان آن روي پرده سينماها رفت، در مدت 18 روز تنها 84 ميليون تومان فروش داشته است. اين فيلم تنها در 14 سينماي تهران اكران شده است. فروش آخرين فيلم ايرج قادري تا دوم خردادماه، 35 ميليون تومان بود.

«آخرين سرقت» پدرام عليزاده هم در مدت 25 روز و در 14 سينما، تنها 51 ميليون تومان بليت فروخته است.

«عقاب» تنها فيلمي خارجي اين روز‌هاي سينماها كه به صورت تك سانس و تنها در چهار سينما روي پرده رفته است و در مدت بيش از سه هفته‌‌اي نمايش خود 2 ميليون و 700 هزار تومان فروش داشت.

بسياري از سينماداران، تهيه‌كنندگان و كارگردانان در طول ماه‌هاي گذشته از وضعيت نابسامان فروش فيلم‌ها و استقبال مخاطبان شديدا ابراز نگراني كرده بودند.

در روز‌هاي آينده طبق نظر شوراي صنفي نمايش قرار است «خوابم مي‌آد»، «قفس طلايي» و «آزمايشگاه» در نوبت جديد اكران، در سينماهاي كشور به نمايش درآيند كه هر كدام آثاري پر بازيگر هستند. بايد ديد كه اين فيلم‌ها مي‌توانند در آستانه فصل تابستان جان تازه‌اي به گيشه سينماها بدهند.

گفتني است آمار رسمي فروش فيلم‌ها از سوي بنياد سينمايي فارابي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس