کد خبر 1261587
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اتچ بات نوشت:

‍ لَـلِه سالاری!

شاذترین واکنش نسبت به بازگشت مجدد طالبان ، تعلق به سکولارهای افغانستان داشت که  ترش‌رویانه و معترضانه از آمریکا گلایه می‌کردند و می‌کنند که چرا آمریکا پشت حکومت اشرف غنی نایستاد و آنها را تنها گذاشت!

ظاهرا سکولارهای منطقه جملگی در یک چیز مشترک‌اند و آن مُخنثی در کردار و پُرادعائی در گفتار است.

علیرغم همه ادعاهای دمکراسی خواهانه سکولارها اما در عمل ثابت شده که حکومت و مُلکداری مورد وثوق ایشان چیزی در عداد «لَـلِه سالاری» است تا بدینوسیله در ذیل اقتدار لَـلِه‌ای بنام آمریکا بتوانند خوش‌زیستی نمایند!

ساختاری کُمپوزیسیونی که طی آن وظیفه آمریکا بنده‌نوازی است تا رعایا نیز بتوانند ذیل اقتدار آن « لَـلِه محبوب» غمزه‌نمائی فرمایند!

کمپوزیسیونی بر این منوال که : همسایه‌ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم!

نکته تاریخی اینجاست که سکولارهای مزبور به این پرسش چرا پاسخ نمی‌دهند که در فردای خروج آمریکا از افغانستان چرا خودتان برای منویات و اهداف و آرمان‌های‌تان نجنگیدید و نمی‌جنگید و اصلی ترین تبحرتان در بحران‌ها، فرار و عزیمت نزد همان لَـلِه‌ای است که بابت بی‌وقعی‌اش از ایشان مُکدرید!؟

سکولارهای ایران نیز مبتلا به همین مخنثی‌اند و با دریائی از ادعا و ضمن حفظ و تعمیق نفرت‌شان از جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است که غیورانه و سلحشورانه «السون و ولسون» کُنان منتظر هزیمت نظام با عزیمت ناوگان عمو سام‌اند!

سالها پیش مرحومه سیمین بهبهانی بنمایندگی از سکولارهای وطنی آنگونه سُرود که:

دوباره می‌سازمت وطن، اگر چه با خشت جان خویش!

و هرگز به این پرسش پاسخ ندادند که اساسا «روشنفکری سکولار» کی و کجا و چه چیزی را در ایران ساخت تا اینک بخواهد آنرا دوباره سازی کند!؟ جز آنکه همه مبانی معرفتی و هویتی و اعتقادی و فرهنگ بومی کشورشان را مهمل‌بافانه از بین بُردند!؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    9 0
    حاضرند هر نوع تحقیر و توهینی از جانب آمریکا را بپذیرند ولی دشمنی با جمهوری اسلامی را حفظ کنند. دچار نوعی وارونگی شده اند که بیماری آزار پذیری نام دارد. اگر به اینها احترام گذاشته شود و حرمتشان حفظ شود دچار ناراحتی می شوند و بر عکس اگر توهین و تحقیر بشوند از درون راضی تر خواهند بود. ملتها نباید به هیچ وجه به این بیماران فرصت نفوذ در حکومت بدهند.
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    همونا که به اسم مصلحت با خائن و وطن فروش اونقدر مدارا کردن تا غربزده ها و نفوذی ها در جای جای هر حکومتی رخنه کردن و حالا بلایی به سرشون اومده که جرات ندارن حتی به یه مهره دست بزنن. چون میرن زیر سوال. البته فقط زیر سوال رفتن تنها نییت. عواقب بعدی هم داره. مصلحت سنجی در مقابله ی با فاسد و فساد کار بزدل هاست نه ادمای هوشمند.
  • عبدالله مومن IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    اینها پوشک های غربی اند که ارباب هم به آنها اعتماد ندارد.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    8 0
    چه متن دست اول و عمیق و جالبی
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    3 0
    جالب و متأسفانه حقیقتی دردناک بود ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس