کد خبر 1261414
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
اف‌بی‌آی: حمله به کنگره آمریکا هماهنگ شده بوده است

پلیس فدرال آمریکا به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهد حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، نتیجه یک توطئه سازماندهی شده برای ابطال نتیجه انتخابات بوده است.

به گزارش مشرق، ۴ منبع فعلی و سابق امنیتی آمریکا گفته‌اند که اف‌بی‌آی به اسناد قاطع و روشنی دست یافته است که نشان می دهد حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا نتیجه یک توطئه سازماندهی شده برای ابطال نتیجه انتخابات جنجالی نوامبر ۲۰۲۰ بوده است.

بیشتر بخوانید:

تهدید بمب گذاری در نزدیکی کنگره آمریکا

گرچه مقام های فدرال تاکنون بیش از ۵۷۰ نفر را به خاطر شرکت در این یورش مرگبار بازداشت کرده‌اند ولی اف‌بی‌آی در شرایط فعلی هنوز بر این باور است که این خشونت ها از سوی گروه های افراطی راستگرا و طرفداران دونالد ترامپ، هماهنگ و برنامه ریزی نشده است.

بیشتر بخوانید:

بایدن حمله کنندگان به کنگره را "تروریست" خواند

منابع آگاه افزودند: بازپرسان اف‌بی‌آی به این جمع بندی رسیده‌اند که معترضان قصد نفوذ به داخل ساختمان کنگره را داشته‌اند ولی هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد معترضان طرح و برنامه های جدی درباره اقدامات احتمالی شان پس از ورود به ساختمان کنگره داشته‌اند.

نمایندگان ارشد آمریکایی نسبت به جزئیات مربوط به تحقیقات اف‌بی‌آی مطلع شده‌اند. مجلس نمایندگان آمریکا نیز تحقیقات وسیعی را درباره این حادثه مرگبار آغاز کرده و به دنبال دست یافتن به این سئوال است که یورش ۶ ژانویه به ساختمان کنگره از سوی چه کسانی طراحی و اجرا شده است.

۵ نفر در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۰۰ مامور پلیس نیز زخمی شدند.

این خشونت آمیزترین حمله به ساختمان کنگره آمریکا از سال ۱۸۱۲ میلادی به شمار می رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس