یزدانی خرم

مدیر با سابقه ورزش ایران گفت: ناکامی در المپیک کار دولت بود و ما باید نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما روحانی و دولتش هیچ‌کاری برای پیشرفت ورزش نکردند.

به گزارش مشرق، محمدرضا یزدانی خرم، رئیس پیشین فدراسیون‌های والیبال و کشتی درمورد ناکامی والیبال ایران در المپیک توکیو اظهار داشت: در والیبال ما به اندازه سرمایه گذاری‌ای که کردیم جواب گرفتیم و حد ما همین بود و باید با این حقیقت کنار بیاییم. این صحت دارد که مربی و کادرفنی اشتباهاتی داشتند اما تیم ما به شدت سال‌خورده شده و همین که با این اوضاع به المپیک رفتند جای شکر دارد. روس ها مربیانی سازنده‌اند اما در بعد فنی کمی ضعیفند. با وجود آمار آلکنو، در المپیک مربی برنده می‌خواستیم نه مربی سازنده.

وی درمورد آرمان فدراسیون اذعان داشت: کشورهای خارجی مانند لهستان، ایتالیا، فرانسه و دیگر کشورهای خوب والیبال به خوبی خود را آماده المپیک کرده بودند و تدارک دیده بودند. مدیریت فدراسیون ما اما از توان تیم خودمان آگاه نبود و به نادرستی و بدون فکر گفتند که آرمان ما حضور در ۴ تیم برتر خواهد بود. آقایان تیم‌هایی با این قدرت و تدارکات را دست‌کم گرفتند.

او در ادامه گفت: یکی از تبعات مدیریت در ایران می‌شود این‌که خارجی ها مانند قانون کاپیتولاسیون به ما توحش می‌کنند و فکر می‌کنند ما برده آن‌ها هستیم و همه چیز می‌خواهند و توقع دارند باز خواست نشوند. چرا؟ چون مدیریت ما مدیریت بلد نیست و نمی‌تواند این‌ها را کنترل کند تا این‌کارها را نکنند.

بیشتر بخوانید:

پشت‌ پرده حضور آلکنو در ایران و افشای رقم قراردادش/ میرفخرایی: با رفتن داورزنی والیبال در حال نابودی بود

رئیس سابق فدراسیون کشتی درمورد نتایج تیم کشتی نیز بیان داشت: تیم ملی کشتی نیازمند دیدارهای تدارکاتی زیادی بود که به آن‌ها نرسید. بچه‌ها از لحاظ بدنی قدرت کمی داشتند و در فرم همیشه و خوبشان نبودند. هیچ‌کس حتی خود مربیان هم فکر نمی‌کردند این‌قدر افت کنیم. البته این جای سوال دارد که چرا مثلا بنا می‌آید و می‌گوید ما انتظار نداشتیم فلان کشتی گیر حتی در المپیک شرکت کند. شما باید همه را آنالیز کنید.

رئیس سابق فدراسیون والیبال و کشتی درمورد عملکرد دولت روحانی در ورزش تصریح کرد: در کل دولت روحانی ورزش را جدی نگرفت درحالی که در دولت‌های پیش از آن توجه خیلی خوبی به ورزش می‌شد. دولت‌های قبلی پای کار بودند حتی با ورزش‌کاران ورزش می‌کردند و به آن‌ها پاداش نیز می‌دادند اما چنین چیزی را در دولت روحانی شاهد نیستیم.

وی درمورد وظیفه دولت بعدی برای بهبود ورزش گفت: در دولت جدید باید ساختمان ورزش را کوبید و از زیربنا و اساسی کار کرد و با متخصصان فنی و متخصصان بدنی، در همه رشته‌ها پیشرفت کنیم. در دولت فعلی که فقط ورزش را اداره کردند و بس و توجهی به آن نکردند.

یزدانی خرم در انتها درمورد دلیل ناکامی کاروان المپیک ایران گفت: ناکامی در المپیک کار دولت بود. ما باید نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما روحانی و دولتش هیچ‌کاری برای پیشرفت ورزش نکردند. قوانین مجلس قبلی نیز در این امر موثر است. قوانینی هم‌چون بازنشسته کردن مدیرانی که در ۶۰ سالگی به اوج پختگی رسیدند یا این‌که دولت نباید به ورزش کمک کند. مگر می‌شود وقتی ورزش از دلایل اصلی شادی جامعه ماست چنین برخوردی با آن کنیم؟

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    سلام، بدبخت دولت روحانی، بزرگان و مدیران اسبق تیم ملی والیبال وکشتی تمام ناکامی ها را گردن دولت میندازن، آیا فدراسیون والیبال کوتاهی در کارش نبود، لیگ جهانی را بازی تدارکاتی پیش بینی کرده بود، ضعف در هماهنگی بازیکنان نداشتیم، شما کی درخواست بازی تدارکاتی کردین که دولت تدبیر و امید پاسخ گو نبوده، دولت روحانی بایک دست مهار کرونا بود با دست دیگه تحریم وبرجام بود، قبول کنید والیبال ایران ضعف داره وامیدی هم برقهرمانی آسیا وجود ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس