کد خبر 1260919
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت/ صعود به کانال ۱.۵ میلیون واحدی

شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با وجود ۲ روز کاری روند روبه رشدی داشت و به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش مشرق، شاخص بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت فقط ۲ روز کاری داشت و که از این دو روز یک روزکاری منفی و یک روزکاری مثبت سپری شد.

شاخص بورس و اوراق بهادار معاملات خود را در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی آغاز کرد و بعد از طی دو روز کاری با رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی کار خود را در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی به پایان رساند.


بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص بورس و اوراق بهادار در اولین روز کاری هفته مورخ ۲۳ مرداد کار خود را با روند منفی آغاز کرد و با اُفت بیش از ۳ هزار و ۷۹۷ واحدی به پله یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی رسید.

در این بین شاخص فرابورس، اما مثبت ماند و با رشد بیش از ۹۴ واحدی در پله ۲۱ هزار و ۳۰۶ واحدی قرارگرفت.

بیشتر بخوانید

احراز تخلف در انتصاب رئیس سازمان بورس

شاخص در دومین روز کاری هفته تغییر رویه داد و با رشد بیش از ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحدی به پله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگشت و فرابورس با رشد بیش از ۲۵۰ واحدی در پله ۲۱ هزار و ۵۵۷ واحدی قرارگرفت.

با شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن آمار فوتی‌ها در ابتدای هفته خبر تعطیلی چند روزه و به تبع آن تعطیلی بازار سرمایه به گوش می‌رسید که در همین راستا روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار دراطلاعیه‌ای از تعطیلی بازار سرمایه پیرو تعطیلی سراسری کشور از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ مردادماه سالجاری خبرداد.

براساس این اطلاعیه پیرو مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری در کشور از دوشنبه ۲۵ مرداد الی شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، بازار سرمایه هم تعطیل خواهد بود.

به این ترتیب هر چهار بورس کشور از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد ماه سال‌جاری تعطیل خواهند بود.

با این تفاسیر اولین روز کاری و معاملات بازار سرمایه روز یک شنبه مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    اَمُرداد درست است نه مُرداد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس