کد خبر 1260882
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
میشل عون: مصائب لبنان تمام می‌شود - کراپ‌شده

ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور تمام تسهیلات لازم را برای نخست‌وزیر مکلف به منظور تشکیل دولت فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور همکاری مثبت و سازنده‌ای با نخست‌وزیر مکلف دارد و تمام تسهیلات لازم را برای وی به منظور تشکیل دولت فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

تأکید عون بر ضرورت مساعدت صلیب سرخ برای بازگشت آوارگان سوری

در این بیانیه آمده است که برخی از رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب اطلاعات نادرستی درباره روند تشکیل دولت جدید منتشر کرده‌اند و لذا ریاست‌جمهوری لبنان لازم می‌داند که نکاتی را در این زمینه اعلام کند:

1.رئیس‌جمهور در طول دیدارهایش با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف به همان توافق اولیه‌ای که در دیدار اول بین دو طرف حاصل شد و همه با آن به عنوان اساسی برای تشکیل دولت موافقت کرده‌اند، پایبند مانده است.

2. اینکه گفته می‌شود رئیس‌جمهور 9 یا 10 پست وزارتی را خواسته است صحت ندارد.

3. میشل عون به نخست‌وزیر مکلف هیچ اسمی حزبی را برای عهده دار شدن یک یا چند پست وزارتی مطرح نکرده است و همه اسم هایی که مطرح شده‌اند، از تجربه و صلاحیت و تخصص لازم برای وزارت‌خانه‌هایی که برای آن نامزده شده‌اند برخوردار هستند. بنابراین تغییر این اسامی هیچ توجیهی ندارد. از سوی دیگر رئیس‌جمهور می‌داند که این حق رئیس‌جمهور و نخست وزیر مکلف است که درباره هر اسمی که مطرح می شود ملاحظاتی داشته باشند. 

4. برخی از تیم‌ها و گروه‌ها خواسته‌های زیادی از نخست‌وزیر مکلف دارند  و این امر موجب تاخیر در توافق بر سر تشکیل دولت شده است، زیرا هرگونه اصلاحی در پست‌های وزارتی نیاز به تجدید نظر در سایر پست‌ها دارد.

5. اظهارات و تحلیل‌هایی که در راستای تخریب مواضع رئیس جمهور صورت می‌گیرد، این نگرانی را ایجاد  کرده است که هدف از این اظهارات مجبور کردن نخست‌وزیر مکلف به استعفاء باشد. 

6. رئیس‌جمهور مصمم به ادامه تعامل مثبت و سازنده با نخست‌وزیر مکلف در زمینه تشکیل دولتی که مورد رضایت همه لبنانی‌ها باشد و از حمایت جامعه جهانی برخوردار باشد است و تمام تسهیلات لازم را برای محقق کردن این هدف برای نجیب میقاتی فراهم کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس