کد خبر 1260825
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
چین خواهان محدود کردن ثروت بیش از حد شد

رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ، در اجلاس مالی و اقتصادی دولت اعلام کرد چین باید به جای تجمیع ثروت برای یک عده خاص از ثروت متوسط برای همه حمایت کند.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ، در اجلاس مالی و اقتصادی دولت اعلام کرد چین باید به جای تجمیع ثروت برای یک عده خاص از ثروت متوسط برای همه حمایت کند.

او طرحی را معرفی کرد که در آن محدودیت‌هایی برای درآمدهای بسیار بالا دیده شده است و ثروتمندان را به بازگرداندن ثروت بیشتر به جامعه تشویق کرده است.

بیشتر بخوانید:

ضربه شدید موج جدید کرونا و وقوع سیل در اقتصاد چین

رهبران حزب کمونیست چین در این اجلاس تاکید کردند که شکوفایی عمومی به معنای شکوفایی برای یک عده محدود نیست. آنها معتقدند این طرح نوعی توزیع مساوی نیست و باید در طی مراحلی به سوی رسیدن به این هدف حرکت شود.

تحلیل‌گران معتقدند این دیدگاه در پشت پرده بازرسی‌های سختگیرانه اخیر از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی قرار دارد.

این اولین بار از اواخر جولای بود که شیء ریاست یک اجلاس عمومی را به عهده داشت. او در این اجلاس خواهان جلوگیری از ریسک‌های مهم مالی شد.

اقتصاددان ارشد اکونومیست اینتلجنس یونیت، یوئه سو، می‌گوید: انتظار می‌رود مالیات برای گروه‌های با درآمد بالا افزایش یابد. اما این محدودیت ممکن است موجب شود سرمایه‌گذاری در چین کاهش یافته و جریان خروج سرمایه به وجود بیاید و این چیزی است که مقامات چینی نمی‌توانند تأثیر آن را نادیده بگیرند.

در طول چند دهه اخیر نابرابری درآمد در بین جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین افزایش یافته است. ۱۰ درصد ثروتمند جمعیت در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۱ درصد درآمد ملی را کسب کرده‌اند. این در حالی است که درآمد این گروه در سال ۱۹۷۸ تنها ۲۷ درصد درآمد ملی بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    9 2
    احسنت هزاران احسنت
    • US ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
      1 0
      دمت گرم نداره این یک خطای راهبردیه این کار باعث خروج سرمایه های سرمایه داران از کشور چین به سایر کشورها میشه و انگیزه تلاش بیشتر برای کسب سود بیشتر رو از بین میبره.و این کار میتونه به اقتصاد چین لطمه جبران ناپذیری بزنه.توی هر کشوری باید انگیزه برای سرمایه دار رو بیشتر کنن نه که اون سرمایه دار احساس ضعف کنه .تلاش اون سرمایه دار برای کسب سود بیشتر تلاش در جهت تولید بیشتر و با کیفیت بیشتره در واقع به نفع همه مردم آن کشور هست و لطمه به این قشر از جامعه هم لطمه به کل جامعه هست .به جای این کار میشه جلو رانت ودلال بازیها رو گرفت و با ایجاد یک بازار رقابتی سالم زمینه برای رشد همه اقشار جامعه فراهم بشه .
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    3 0
    دم چین گرم، خیلی هم عالی!!
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    4 0
    این نابرابری ها و اختلافات طبقاتی نابود کرده کشور هارا . چین یکی از اوناست . افرادی هستن در برج های شانگهای زندگی میکنند و مالک ابر شرکت های آمریکایی و اروپایی و چینی هستن و بر عکس بعضی ها هستن در روز باید ۱۰ ساعت کار کنند و روزی ۱۲ دلار فقط حقوق داشته باشند .
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 3
    از متهمان ساخت کرونا در کنار امریکا هستی و حالا هم دارین به ملت ها واکسن میدین، خدا به داد برسه..
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    6 0
    این طرحها در جوامع کمونیستی بودند و شعاری که جامعه کومنیستی مائو داشت این بود درامد یک کارگر باید با یک کارخانه دار برابر باشه منتها در جوامع اسلامی فعلی گویا این اصول فراموش شده و حقوق نجومی مدیران و قضات مخصوصا با تبصره هایی چون اضافه کاری و ماموریت و بدی اب و هوا و حق اولاد و هزار بهانه دیگه مبالغی دریافت میکنند که عدالت اجتماعی رو نقض میکنند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 0
    کمونیستند اما از برخی طرح هایشان هم خدا راضیست هم بنده او .
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    4 0
    کاش بشر به سمت عدالت میرفت و تا اون زمان پولدارها مجموعا بیشتر به فکر بشر میبودند و اموالشون رو مال خدا میدونستند و امانتی در دستشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس