شیخ عیسی قاسم: باوجود همه محدودیت‌ها مجالس عزای حسینی در بحرین برگزار می‌شود

شیخ عیسی قاسم با اشاره به اینکه محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم عزای امام حسین (ع) یک جنگ سیاسی است نه مذهبی تاکید کرد که علی رغم همه این محدودیت‌ها مجالس عزا همچنان برگزاری می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المنار، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در دهمین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) اعلام کرد که در حال حاضر امت اسلامی دچار حالت دودستگی آشکار در ۲ جبهه شده است: جبهه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی به سرکردگی ایالات متحده و در مقابل آن جبهه مقاومت که ارزش‌های اسلامی را درک می‌کند و اجازه پیروزی به یزید زمانه یعنی آمریکا را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دستگیری بحرینی‌ها به جرم عزاداری برای امام حسین

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد که جنگ مذهبی در بحرین وجود ندارد و محدودیت‌هایی که برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی در بحرین شاهد آن هستیم یک جنگ سیاسی است نه مذهبی. اما با وجود همه این محدودیت‌ها و با وجود همه این فشارها مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام برگزار خواهد شد.

پیش از این علمای بحرین در بیانیه‌ای با اشاره به اقدامات ضد دینی دولت آل خلیفه علیه شعایر دینی به ویژه احیای مراسم محرم، بهانه قرار دادن مسایل بهداشتی را یک دستاویز بی پایه و اساس توصیف و تاکید کردند آن چه که شاهد آن هستیم تفسیری جز ادامه سیاست‌های ضد مذهبی و حملات ضد دینی سازمان دهی شده علیه شعایر دینی که سال به سال هم شدت بیشتری می گیرد، ندارد.

روحانیون بحرینی با اشاره به تعهد و پایبندی مردم بحرین به شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد، هیچ مکانی در بحرین پایبند تر از مواکب حسینی به شیوه نامه‌های بهداشتی وجود ندارد اما دولت آل خلیفه صرفا برای سرکوب مردم و مبارزه با برگزاری این شعایر مسایل بهداشتی را بهانه قرار می‌دهد.

روحانیون بحرینی در پایان بیانیه خود ضمن محکومیت اقدامات دولت آل خلیفه در سرکوب برگزاری شعایر دینی و محدود کردن آزادی‌های دینی خواهان توقف فوری این تجاوزات و سیاست‌های سازمان یافته در سرکوبگری دینی علیه مردم این کشور شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس