دلار

آمریکا به بهانه سقوط دولت افغانستان، ۹.۵ میلیارد دلار از ذخایر ارزی بانک مرزی این کشور را بلوکه کرده و ارسال پول نقد به افغانستان را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت آمریکا تایید کرد که واشنگتن حدود ۹.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود و ارسال پول نقد به این کشور را نیز متوقف کرده است.

«اجمل احمدی» سرپرست بانک مرکزی افغانستان در دولت غنی نیز با تایید این خبر در توئیتر نوشت که با توجه به کسری کنونی حساب جاری افغانستان، بانک مرکزی افغانستان به دریافت محموله‌های فیزیکی پول متکی بود.

وی افزود که مقدار نقدینگی باقیمانده به دلیل توقف انتقال محموله‌های پول، به دلیل وخامت اوضاع امنیتی به ویژه در روزهای گذشته، نزدیک به صفر است.

احمدی ادامه داد که با مسدود شدن دارایی‌های افغانستان، دسترسی به دلار باید محدود شود، اما در نتیجه آن ارزش افغانی کاهش یافته و نرخ دلار و تورم افزایش می‌یابد که سبب افزایش قیمت مواد غذایی و آسیب به فقرا خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    خدایا آمریکای جنایتکار را بسوزان
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    دزد اعظم امریکا مثل پولهای ایران بعد از سقوط شاه پولهای ملت فقیر افغانستان رو هم هال هپو کرد . به هر حال کدخدا خرج داره خرجشون از راه زنی باید دربیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس