کد خبر 1260495
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
آغاز مجدد عملیات نظامی در افغانستان از سوی ناتو توهم است

نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور در سخنانی اعلام کرد: آغاز مجدد عملیات نظامی در افغانستان از سوی ناتو توهم است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور در حال دفاع از تصمیم دولت خود برای خروج از افغانستان است و با وجود ۲۰ سال اشغالگری، مدعی شد که برای آینده بهتر مردم افغانستان تلاش می کند!

نخست وزیر انگلیس در سخنان خود گفت: ما در مأموریت مان در متوقف کردن حملات تروریستی که از افغانستان انجام می شد، موفق شدیم! هر اقدامی را که لازم بود را با هدف ثبات در افغانستان به انجام رساندیم.

بیشتر بخوانید:

روایت شهروندان ترکیه از فرودگاه کابل پس از ترک افغانستان

بوریس جانسون در ادامه گفت: بدون حضور آمریکا و امکانات لجستیکی این کشور این امکان برای سایر کشورها وجود نداشت که به ماموریت خود در افغانستان ادامه دهند. در طول سالهای گذشته ۱۵۰ هزار انگلیسی در افغانستان فعالیت داشته اند. فعالیت های ما در افغانستان در سالهای گذشته در وجدان ملی مردم مان ثبت شده است. ۱۵۰ هزار نظامی در طول ۲۰ سال گذشته در افغانستان داشتیم. مادر فراینده توسعه این کشور مشارکت داشتیم!

وی در ادامه ادعا کرد: هر اقدامی که لازم بود را با هدف ثبات در افغانستان انجام دادیم! فروپاشی در افغانستان سریع تر از آنچه که حتی خود طالبان فکر می‌کرد اتفاق افتاد. منصفانه نیست که بگوییم دولت بریتانیا هیچ آمادگی برای آن نداشت. اوضاع در افغانستان در حال تثبیت است. طالبان اجازه ادامه روند تخلیه از این کشور را داده است. طالبان را با اقداماتش قضاوت می‌کنیم نه با سخنانی که سران آنها در حال بیان هستند.

جانسون در پارلمان این کشور اضافه کرد: روز گذشته با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو هم صحبت کردم. این عقیده که هر یک از اعضای ناتو در صدد آغاز مجدد اقدام نظامی در افغانستان پس از تصرف این کشور توسط طالبان باشد، توهم است.

در ادامه این نشست، «کریس برایانت» از حزب کارگر در مورد طرح جدید اجازه ورود ۲۰ هزار پناهجو از جانسون سئوال کرد. وی پرسد که چرا ۱۵ هزار نفر اجازه ورود ندارند؟ بعد از تصرف کابل به دست طالبان، دولت بریتانیا قول داد تا ۲۰ هزار شهروند افغانستان را به عنوان پناهنده بپذیرد. وزارت کشور انگلیس هم گفت که این گروه به تدریج در سال های آینده فرایند اقامت در بریتانیا را طی خواهند کرد و امسال تنها ۵ هزار نفر به بریتانیا منتقل می‌شوند. وی پرسید که ۱۵ هزار نفر دیگر باید چه کار کنند؟

نخست وزیر انگلیس در پاسخ ادعا کرد: عمده تلاش ما در حمایت از مردم افغانستان و منطقه است تا از بحران انسانی بدتر جلوگیری شود. این موضوع از حمایت سران فرانسه و آلمان هم برخوردار است. تعهدی پایدار به همه مردم افغانستان دایم و از سازمان ملل متحد هم می‌خواهیم تا تلاش‌های بشردوستانه تازه‌ای را در منطقه آغاز کند تا از کسانی که از درگیری و تهدید خشونت فرار می کنند، حمایت شود.

نخست وزیر انگلیس افزود: در روزهای آینده ریاست نشست گروه هفت را بر عهده خواهم داشت. موضوع امنیت ملی نگرانی همه متحدان ناتو است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    150000 نظامی انگلیسی و آمریکایی و... 20 سال این کشور رو به قهقرا بردن و هیییییچ غلطی نکردن. دریغ از تاسیس حتی یه دانشگاه!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    1 0
    جناب بوریس جانسون بنی چرچیل، شما در فرایند توسعه افغانستان مشارکت نداشتید شما در فرایند توسعه کشت تریاک و رساندن مزارع کشت تریاک به 10 برابر مشارکت داشتید برای نابودی خاورمیانه
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    بوریس جانسون در ادامه گفت: بدون حضور آمریکا و امکانات لجستیکی این کشور این امکان برای سایر کشورها وجود نداشت که به ماموریت خود در افغانستان ادامه دهند.!!! پادویی امریکا تا این حد برای این ریزه خواران عادی شده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس