واکسن

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن گفت: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن نیز منتشر شده است.

به گزارش مشرق، مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن گفت: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن نیز منتشر شده است.

ساغر براتی، مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن افزود: فاز دو این واکسن با ۴۰۰ نفر نیز به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه اسپایکوژن در دو دوز ۲۵ میکروگرم بوده که به فاصله ۲۱ روز به داوطلبان به صورت عضلانی در بازو تزریق می‌شود، گفت: همین روش‌ها برای فاز سوم مورد تأیید قرار گرفته و اکنون در حال تزریق است.

به گفته مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن، نتایج کارآزمایی بالینی فاز دوم اسپایکوژن به سازمان غذا و دارو ارسال شد که توانستیم مجوز آغاز فاز سه را دریافت کنیم.

براتی با اشاره به فاز سوم این واکسن گفت: از شنبه هفته گذشته فاز سوم آغاز شده که تاکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول تزریق شده است.

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن با اشاره به روند تزریق فاز سه تست انسانی این واکسن گفت: در روز اول به ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر تزریق شد و به مرور روزانه به ۱۰۲۰ داوطلب تزریق کردیم.

وی تاکید کرد: در طول فازهای بالینی دو و سه تاکنون عارضه گرید سه ثبت نشده است.

براتی با بیان اینکه سابقه ابتلاء به برخی بیماری‌ها در داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: تست‌های مختلفی روی این افراد انجام می‌شود که به زودی در قالب مقاله منتشر خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۷۶ نفر در تست بالینی این واکسن شرکت داشته اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 3
    بسیار عالی ست، اما در ایران همین واکسن کوو ایران برکت در مرحله تولید صنعتی به علت دیر رسیدن قطعات سیستم تولید و مواد اولیه به مشکل برخورد کرده است و بقیه واکسن ها هم همین مشکل خطوط تولید را دارند. امیدواریم در مورد واکسن اسپایکوژن این مشکلات نباشد، وگرنه فقط در حد رونمایی خواهد ماند.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 4
    تا زمانی که تولید انبوه کنید واکسیناسیون جهانی تمام شده
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
      1 0
      خیالت راهت باشه .واکسیناسیون حالا حالاها ادامه داره و هر چند ماه دز بعدی باید تزریق بشه اونوقت هست که تولید داخل خودش رو نشون میده و دهن حرف مفت زنها رو می بنده
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 0
    دمشون گرم.
  • GB ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    4 8
    اول اینکه این واکسن استرالیأیی هستش و فاز اول در استرالیا انجام شد و چونکه در این واکسن از پروتئین ویروس ایدز و سارس استفاده شده دولت استرالیا جلویش رو گرفته، به خاطر همین مرحله دومش رو در ایران آزمایش کردند و الان هم مرحله سومش رو میخوان آزمایش کنند. یک عده الاغ جلوی واکسن‌های معتبر دنیا رو میگیرند و به جایش مردم ایران رو موش آزمایشگاهی استرالیا و کوبا کردند.
  • علی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 1
    اسپایکوژن دیگه کیه ؟
  • hosein IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    1 1
    داداش گونه های جهش یافته های کرونا و واکسن هاش داره میاد هنوز فاز اول تایید گرفتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس