مرز نمایه مرز ایران

امیر «الهامی» گفت: به صراحت اعلام می‌کنم که اگر مردم دغدغه ناامنی احتمالی در مرزهای شرقی کشور را دارند، این دغدغه به لطف آمادگی نیروهای مسلح حل شده و جای نگرانی نیست.

به گزارش مشرق، امیر «حمیدرضا الهامی» جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مشهد، به تشریح آخرین وضعیت امنیت مرزهای شرقی کشور پرداخت و اظهار داشت: به همه هموطنان اطمینان می‌دهیم و با افتخار اعلام می‌کنیم که فرزندان ملت قهرمان ایران در پدافند هوایی ارتش، به صورت شبانه روزی بر پاسداری از حریم امنیت هوایی کشور متمرکز هستند و توان علمی بازدارنده پدافند هوایی ارتش را به طور کامل در این عرصه به کار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

سریر، سیرت و صراط طالبان

وی افزود: همکاران من در ارتش جمهوری اسلامی ایران از هسته مرکزی فرماندهان گرفته تا برادران همرزم در رده کارکنان وظیفه، بر اهمیت صیانت کامل از امنیت حریم هوایی ایران اسلامی واقف هستند و با آمادگی کامل مشغول رصد مرزها هستیم.

بیشتر بخوانید:

پدافند هوایی اجازه هیچ‌گونه تجاوزی به بیگانگان نمی‌دهد

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشورهای همسایه شرقی همچون افغانستان خاطرنشان کرد: به هموطنان اعلام می‌کنم که دغدغه تأمین امنیت مرزهای کشور به هیچ عنوان موجه نیست؛ زیرا نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی به خصوص مجاهدان پدافند هوایی ارتش، کیلومترها فراتر از مرزهای سرزمینی کشورمان را هم تحت رصد و اشراف مداوم دارند؛ لذا به صراحت اعلام می‌کنم که اگر مردم دغدغه ناامنی احتمالی در مرزهای شرقی را دارند، این دغدغه به لطف آمادگی نیروهای مسلح حل شده است.

وی ادامه داد: هیچ پرنده‌ای در هیچ شرایطی بدون کنترل و مجوز ما راهی به حریم هوایی کشور نخواهد داشت و پدافند هوایی ارتش به کمک سایر رسته‌های عملیاتی در نیروهای مسلح، مصونیت لازم را در عرصه دفاع از آسمان ایران اسلامی برقرار کرده است.

الهامی گفت: توان دشمن‌شکن و بازدارندگی نیروهای مسلح به این خاطر است که منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره سرلوحه کار ما و دعای خیر هموطنان پشتیبانمان بوده است. ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران خود را فرزند ملت می‌داند و در راه تأمین امنیت کشور از هیچ کوششی مضایقه نخواهد داشت.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    طالبان از خودمان هستند خیلی هم خوشحالیم خیلی هزینه کردیم جواب داد
    • ارتش وسپاه IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      1 0
      چرا از حرف الکی میزنی کجا روی طالبان سرمایه گزاری کردیم ایران همیشه روی نیرو های شیعه سرمایه گزاری میکنه مثل حشدشعبی یا حزب الله یا حوثی ها یا گردان القاسم که همگی این ها قالبا شیعه هستند اگر با طالبان کاری مداری چون قول داده به شیعه کاری نداشته باشه و پاشو جلو ایران از گلیمش دراز تر نکنه والی طالبان گنده تر از داعش نیستن بخوان یه ذره تعارض به منافع ایران کنن گردنشو و مثل داعش میزنیم یا علی
  • رهام حسامی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 1
    مرزها کاملا امن هستند چون سیستم ایرون فست ایرانی و رادار رهگیری در حین اسکن(TWS)وتوضیح بدم یک رادار با سه آنتن که امواج رادار را در سه ناحیه منتشر می کنند ساخته شده است. این رادار با فرکانس 24Ghz کار می کند. در طراحی این رادار از سه آنتن استفاده می شود که به صورت عمود بر هم قرار گرفته اند و به طور مرتب بین آنها سوییچ می شود. هر کدام از سه امواج ارسالی رادار ناحیه های متفاوتی از سطح زمین را پوشش می دهند. یک ماژول رادار آزمایشی با واسط های Tx/Rx ساخته شده که با موفقیت می تواند ورود غیر مجاز انسان با سرعت حرکت 1.4m/s را تشخیص دهد .و نگرانی نداریم .ولی کشور مراقب افغانستان هست که طالبان جرات نکند کاری بکند
  • نوید IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    زنده باد مرزدارن عزیز وسپاهی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس