ادیب یزدی: تلاوت در مجلس عزای سیدالشهدا (ع) گامی برای خروج قرآن از مهجوریت است

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: راه‌اندازی پویش نذر تلاوت یکی از شیرین‌ترین و جداب‌ترین خبرهایی است که من شنیده‌ام و این آغاز راهی برای خروج قرآن از مهجوریت است.

به گزارش مشرق، پویش نذر تلاوت این روزها جایگاه ویژه‌ای بین اهالی قرآن پیدا کرده و قاریان قرآن با حضور در مجالس عزای سرور و سالار شهیدان برای تلاوت کلام‌الله مجید داوطلب می‌شوند.

این پویش به همت حسینیه صاحب الزمانی (عج) راه‌اندازی شد و  بسیاری از بزرگان از جمله حجج اسلام حسین انصاریان و ادیب یزدی از آن حمایت کردند.

دانلود

راه‌اندازی پویش نذر تلاوت یکی از شیرین‌ترین و جداب‌ترین خبرهایی است که من شنیده‌ام

حجت‌الاسلام ادیب یزدی درباره پویش نذر تلاوت گفت: این قضیه نذر تلاوت که در مجالس امام حسین (ع) قاریان قرآن راه انداخته و طی آن نذر می‌کنند تا در مجالس اباعبدالله الحسین (ع) قرآن بخوانند، یکی از شیرین‌ترین و جداب‌ترین خبرهایی است که من شنیده‌ام.

تلاوت در مجلس سیدالشهدا یعنی در مجلس قرآن، قرآن خوانده شود

وی ادامه داد: این کار یعنی در مجلس قرآن، قرآن خوانده می‌شود. اهل بیت (ع) و سالار شهیدان مصداق عملی همه آیات قرآن هستند، «علی مع القرآن و القرآن مع علی»

رأس امام بر بالای نی ۱۹ بار قرآن خواند

این سخنران مذهبی با اشاره به رابطه امام حسین (ع) با قرآن گفت: ارتباط امام حسین با قرآن ارتباط تنگاتنگی است، رأس امام بر سر نی در ۱۹ موضوع قرآن خواند، آیا اشاعه قرآن از این بالاتر؟ اتفاقاً آیاتی که راس مبارک می‌خوانده مرتبط با شهادت ایشان و شرح بیان حالات ابا عبدالله چه قبل از شهادت، چه حین شهادت و چه بعد از شهادت بوده است.

مجلس امام حسین (ع) مجلس قرآن است

ادیب یزدی تلاوت قرآن در مجالس عزای امام حسین (ع) را امری پسندیده دانست و گفت: در مجلس امام حسین (ع) قرآن خواندن یعنی قرآن را در موضع خودش قرار دادن و در مجلس قرآن، قرآن خواندن. آیا قرآن شرفی بالاتر از این دارد که در مجلس قرآن، قرآن خوانده شود؟

پویش نذر تلاوت آغاز گامی برای خروج قرآن از مهجوریت است

وی با تقدیر از راه‌اندازی این پویش گفت: من نمی‌دانم با چه زبانی از دست اندرکاران این برنامه تشکر کنم که نذر تلاوت کردند و این برنامه جالب و جاذب را طراحی کزدند و امیدواریم این راه ادامه پیدا کند تا قرآن از مهجوریت خارج شود. و هر جا نام ابی‌عبدالله است آیات قرآن هم تشعشع پیدا کند و قلوب شیفتگان امام حسین (ع) را به خود جلب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    صلی الله علیک یا مظلوم ترین یا سید الشهداء یا ابا عبدالله سلام بر عاشورای تو السلام علیک یا سفینت النجات و مصباح الهدی .... ولکن کشتی حسین و صراط حسین اسرع از صراط همه ی معصومین علیهم السلام میباشد و است ....سلام بر تویی که خونت تا مغروق شدن و به هلاکت رساندن تمامی و همه ی و تمامی ظالمین و پادشاهان ستمگر از جوشش نمی ایستد و تا عرش و فوق عرش موج میزند .... سلام بر مهدی منتقم ثارالله خون خدا حسین علیه السلام ......
  • US ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    صلی الله علیک یا مظلوم ترین یا سید الشهداء یا ابا عبدالله سلام بر عاشورای تو السلام علیک یا سفینت النجات و مصباح الهدی .... ولکن کشتی حسین و صراط حسین اسرع از صراط همه ی معصومین علیهم السلام میباشد و است ....سلام بر تویی که خونت تا مغروق شدن و به هلاکت رساندن تمامی و همه ی و تمامی ظالمین و پادشاهان ستمگر از جوشش نمی ایستد و تا عرش و فوق عرش موج میزند .... سلام بر مهدی منتقم ثارالله خون خدا حسین علیه السلام ......
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    ان شاا. رهرو واقعی حضرت باشیم جانم فدای حسین
  • عبدالله IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    بهتر نبود این آخوند به جای واژه "رأس" برای امام حسین (ع) از واژه "سر" استفاده می کردند؟ آیا این ، توهین نیست!!!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 1
    [۸/۱۶،‏ ۱۵:۲۶] فاطمی ثارالله حضرت امام خامنه ایی: سلام بر عزیزانم ..... در آزمایشها و فتنه های آخر الزمانی اینقدر غربال میشوید و میشویم تا این که خالص از ناخالص کاملا تفکیک و منفک شود و مخالفین و دشمنان اسلام ناب محمدی ص ظاهری و روحی حذف فیزیکی و روحی منظور هلاک مطلق و کامل روحی یا جسمی میشوند البته نه این که هر کسی که میمیره دشمن و نه هر کسی که زنده میمانه دوست نه بلکه البته بعضی وقتها این قواعد و سنن الهی در کنار دیگر سنن و قواعد کار میکنن خدا کنه فقط قوال نباشید و نباشیم و نباشم و عامل در اجرا و حضور و میدان باشیم انشاءالله ۲ صد گفته چون نیم کردار نیست ومن الله التوفیق و علیه التکلان و الیه منیب و انیب .... توفیق و همه چیز جامع و مانع را باید بعد از نمازها به جماعت در مسجد در اول [۸/۱۶،‏ ۱۵:۲۶] فاطمی ثارالله حضرت امام خامنه ایی: وقت از خدا بخواهیم بهمان بدهد وگرنه خودمان بینهایت ضعیفیم با اوست که دریا و اقیانوس بینهایت برای همیشه در همه چیز میشویم از جمله همت و عزم و اراده پولادین بینهایت از روح و نفس بینهایت خداییمان بخواهیم که همان خداست .... الا انهم عبادک .... فتامل جیدا ..... لتغربلن غربلت ..... فتامل جیدا ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس