آماده‌سازی کربلا برای عزاداری روز عاشورا+فیلم

امسال با توجه به تصمیم متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) درهای ورودی و خروجی عزاداران حسینی برای دسته‌های عزاداری روز عاشورا مشخص شده است و حرم‌ها در حال آمادگی برای عزاداری این روز هستند.

به گزارش مشرق، با آغاز ماه محرم، موکب‌های حسینی و دسته‌های عزاداری در کربلا راه‌اندازی شدند و مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در نقاط مختلف این شهر برگزار می‌شود و بین‌الحرمین هر لحظه میزبان عزاداران شهدای کربلا است.

بسیاری از موکب‌های عزاداری نیز در حال تدارک برنامه روز عاشورا هستند و خود را برای حضور در این مراسم آماده می‌کنند؛ به طوری که برای روز تاسوعا زمان‌بندی مشخصی به دسته‌های عزاداری داده شده است تا بر اساس زمان اعلام شده به حرم حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) مشرف شوند.

دانلود

 همچنین به منظور برپایی مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی و دسته عزاداری طویریج، خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برخی از ورودی‌های حرم‌ها را مهیای حضور عزاداران می‌کنند.

به گفته متولیان حرم‌ها مطهر، با توجه به اینکه ورود دسته طویریج از حرم امام حسین (ع) و خروج آنها از حضرت حضرت عباس (ع) است، با بررسی فیلم‌ها و تصاویری هوایی سال گذشته سعی شده تا امسال این مراسم با نظم بیشتری برگزار شود. بر همین اساس، سه در ورودی و چهار در خروجی برای عزاداران حسینی پیش‌بینی شده است.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس