زاخارووا: عدم تمدید روادید خبرنگار انگلیسی، صرفاً اقدامی تلافی جویانه است

سخنگوی امورخارجه روسیه ادعای مقامات لندن درباره نقض آزادی بیان از سوی مسکو را رد کرده و گفت: عدم تمدید روادید خبرنگار بی.بی.سی در پاسخ به اقدام انگلیس در عدم اعطای روادید به خبرنگاران روسی بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، تصمیم گیری درباره عدم تمدید روادید برای خبرنگار شبکه تلویزیون بی.بی.سی انگلیس، صرفاً جنبه تلافی جویانه داشته است.

بیشتر بخوانید:

روسیه خبرنگار بی‌بی‌سی را اخراج می‌کند

زاخارووا شب گذشته گفت: «من یکبار دیگر تأکید می‌کنم که اقدام وزارت خارجه روسیه، برخلاف ابتکارعمل مقامات لندن در عدم ارائه روادید به خبرنگاران روسی، منحصراً جنبه تلافی جویانه داشته و پاسخی به اقدام خصمانه دولت انگلیس است و این مسئله هیچ ارتباطی با نقض آزادی بیان ندارد.»

این دیپلمات این نکته را مورد توجه قرار داد که مقامات رسمی انگلیسی سعی دارند این موضوع را به "نقض شدید آزادی رسانه‌های گروهی در روسیه" مرتبط سازنند. وی افزود: «در همین رابطه، ما مجبوریم اعلام کنیم که چنین اتهام‌زنی، دروغ محض است.»

زاخارووا همچنین توضیح داد که عدم تمدید مجوز حضور خبرنگار بی.بی.سی هیچ ارتباطی به  فعالیت خبرنگاری وی در روسیه، دیدگاه سیاسی یا سئوال وی از "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس در یکی از کنفرانس‌های مطبوعاتی ندارد.

وی ادامه داد: «مقامات مسکو بارها از طرف انگلیسی خواسته بودند تا مسئله روادید خبرنگاران را حل و فصل کند، ولی به هشدارهای ما توجه نشد. ما بر این عقیده هستیم که خبرنگاران باید بتوانند آزادانه به انجام وظیفه خود در کشورهای مختلف ادامه دهند و نحوه کار آنها به دفتر تحریریه بستگی دارد. وظیفه ما در وزارت خارجه صدور روادید برای آنها و تبادل خبرنگاران است و آمادگی تبادل نظر در این باره را داریم و این انتخاب ما نبوده که در این کار مشکل بوجود آمده است.»  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که طرف روسی همچنان منتظر توضیح مقامات لندن در خصوص عدم ارائه روادید به خبرنگاران روسیه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    1 1
    سخنگوي دولت فخيمه حتي قابل ندونست اشاره اي به عكس كذايي سفير اين كشور در ايران داشته باشه عذرخواهي كه بماند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس