کد خبر 1258893
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
داروی "فاویپیراویر" از پوشش بیمه حذف شد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، گفت: داروی "فاویپیراویر"به دلیل بی تاثیری در درمان کرونا از پوشش بیمه خارج شد.

به گزارش مشرق، مهدی رضایی افزود: فاویپیراویر از آبان ماه سال ۹۹ به دنبال نامه وزیر بهداشت تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود، اما در همان نامه هم ذکر شده بود که منوط بر رعایت شیوه نامه‌های درمانی این دارو تحت پوشش بیمه باشد.

بیشتر بخوانید:

رشد ۸ برابری مصرف رمدسیویر در کشور

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: اخیراً معاونت درمان وزارت بهداشت بر اساس بررسی‌های کمیته‌های علمی اعلام کرد که این دارو تأثیری بر درمان کرونا ندارد و ما هم با توجه به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت این دارو را از پوشش بیمه‌ای خارج کردیم.

بیشتر بخوانید:

سرم ۱۰۰ هزار، رمدسیویر یک میلیون تومان!

رضایی افزود: به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام شده که این دارو برای بیماران تجویز نشود چراکه ممکن است عوارضی هم ایجاد کند و از سوی دیگر باعث هدر رفت منابع سلامت، افزایش پرداختی از جیب مردم و ازدحام بی‌مورد در داروخانه‌ها می‌شود.

وی گفت: ما منابع مصرفی برای پوشش این دارو را به بخش‌های دیگر اختصاص خواهیم داد که اثر بخشی بیشتری در کنترل بیماری دارند از جمله پوشش‌های بیشتر اقدامات مراقبتی، تشخیصی و خدمات ویزیت و مشاوره مجازی استفاده کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    7 0
    هه،از پوشش بیمه خارج شد چون بیمه ها ضرر میکردن،بیشتر داروها بیمه دیگه نیستند،حتی استامینوفن،چون مصرف میره بالا به صرفتون نیست،شماها دزدید،با چراغ
  • رضا IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    4 0
    با کدوم مجوز حذف شد مردم از کجا بیارند این دارو را تهیه کنند
  • رضا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    3 2
    بیمه تامین اجتماعی حق داره این دارو از ابتدا برای آرایشی بوده بهتر با انبرنسا جایگزین شود
  • مشیری IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    متاسفانه سامانه ثبت نام واکسیناسیون دانشگاه آزاد تهران مرکز هنوز که هنوزه راه اندازی نشده و مشکل دارد خواهشمندم در این خصوص مسئولین مربوطه مساعدت نمایند
  • گل دختر IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    پزشکا مثل نقل و نبات فاویپیراویر تجویز میکنن ،اونوقت حضرات به نتیجه رسیدن که بی تاثیره تو درمان کرونا جهنم و ضرر ، از جیب ملت که عیبی نداره .کی به کیه بابا
  • حلما IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
    0 0
    ما که هرکسی استفاده کرده بی نتیجه بوده واقعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس