پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» راه‌اندازی شد

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم؛ از راه‌اندازی پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» خبر داد و محور اصلی این پویش را «تعظیم شعائر حسینی» ذکر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین بهبودی «مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم» با اشاره به راه‌اندازی پویش «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» اظهار داشت: با الهام از حدیث ثقلین که «قرآن و عترت» دو ودیعه گران‌سنگ حضرت خاتم (ص) محسوب می‌شوند؛ تعظیم شعائر اهل‌بیت و شعائر حسینی (ع) نیز، همان تعظیم قرآن و توسعه‌های قرآن کریم خواهد بود. لذا ما در ایام محرم به همه تشکل‌های قرآنی خود اعلام کردیم برای ارج نهادن به این دو ودیعه الهی، علاوه بر اینکه همچنان در طول سال فعال هستند در ایام محرم نیز ارادت خویش را به سالار شهیدان (ع) افزایش دهند.

وی ادامه داد: در راستای ارادت به اباعبدالله (ع)، طرحی به‌عنوان پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» با چهار ایده و محور تهیه شد که محور اصلی آن نیز همان «تعظیم شعائر حسینی» علیهم‌السلام خواهد بود.

بهبودی افزود: محور دوم این پویش، شامل فضاسازی محیطی و سیاه‌پوش کردن شهر و روستا خواهد بود که به همه تشکل‌ها توصیه‌شده حداقل با یک پرچم و کتیبه، تشکل خود را مزین کنند و محور سوم این پویش نیز، «تقویت هویت دینی و معرفت افزایی نسبت به سیدالشهدا علیهم‌السلام» است.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم؛ انگیزه سازی برای آحاد مردم به‌ویژه برای جوانان و کودکان را چهارمین محور پویش ملی «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» عنوان کرد و گفت: در قالب این پویش، پنج سوگواره به تولیت پنج استان محوری همچون تهران، اصفهان، کرمان، همدان و گلستان نیز پیش‌بینی‌شده است که این مراکز، استان‌های هم‌جوار خویش را هم پوشش خواهند داد. این در حالی است که پویش استان تهران؛ پویش ملی خواهد بود.

وی در پایان اذعان کرد: از تمامی تشکل‌های قرآنی اعم از مؤسسات فرهنگی و خانه‌های قرآن و عترت و حتی جلسات قرآنی خانگی و جلسات عمومی قرآن کریم درخواست کردیم سیاه‌پوش کردن و نصب پرچم را در دستور کار خویش قرار داده و تصاویر این فعالیت‌ها را برای انعکاس در پویش «هر تشکل قرآنی یک هیئت حسینی» ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس