کد خبر 1258265
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
کمیته ملی المپیک

بعضی وقت‌ها فقط می‌توان تأسف خورد. بعضی وقت‌ها اصلاً مات می‌مانید از این همه سوءاستفاده و این همه فرافکنی برای پاسخ ندادن به انتقادات درست و بعضی وقت‌ها حتی نمی‌توانید تأسف هم بخورید!

به گزارش مشرق، فریدون حسن طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: بعضی وقت‌ها فقط می‌توان تأسف خورد. بعضی وقت‌ها اصلاً مات می‌مانید از این همه سوءاستفاده و این همه فرافکنی برای پاسخ ندادن به انتقادات درست و بعضی وقت‌ها حتی نمی‌توانید تأسف هم بخورید!

داستان باز ماجرای هزینه‌کرد از جیب بیت‌المال است. هزینه برای سفر مشتی مدیر به بهانه حضور و نظارت بر ورزشکاران المپیکی با انواع و اقسام پست‌های ممکن و غیرممکن و مربوط و نامربوط. جای تأسف است که وقتی صدای اعتراض درمی‌آید «کذب» عنوان می‌شود و به جای پاسخگویی رو به فرافکنی‌ها و سفسطه‌ها می‌آورند.

اعتراض نماینده مجلس به اعزام بی‌مورد مدیران وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک به توکیو را مسئولان کمیته با یک بیانیه پرطمطراق پاسخ دادند، اما پاسخی که هیچ ارتباطی به انتقادهای وارد شده، نداشت. انتقاد شده بود که چرا باید تمام اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در توکیو حضور داشته باشند، اما این پاسخ داده شد: «خوشبختانه دومین نتیجه تاریخی حضور ایران در ادوار المپیک رقم خورده است. خوشبختانه نتایج کاروان ستارگان ایران زمین در رتبه بالاتر از تمام کشورهای منطقه و دنیای اسلام قرار گرفته است.»

چه ارتباطی بین این دو مقوله وجود دارد، ما هم مانده‌ایم معطل. جالب اینکه خودشان آمار می‌دهند که ۱۸۰ نفر کل اعضای کاروان بوده‌اند و ۱۳۳ نفر از این جمع ورزشکار، سرمربی، مربی، آنالیزور کادرهای پزشکی و فنی مرتبط با مسابقات، فقط ما مانده‌ایم که اگر این همه آدم مرتبط با ورزشکار اعزام شده، این وسط چطور صدای اعتراض ورزشکار بلند شد که مربی نداشتم یا صدای سرمربی بلند شد که نگذاشتند کمک من اعزام شود یا اینکه ورزشکارمان مجبور شد مخفیانه از امکانات ورزشکاران خارجی استفاده کند!

حداقل کاش اینقدر برای ورزش ایران احترام قائل بودید که بهانه‌های درست‌تری می‌تراشیدید برای فرار از پاسخگویی. اینکه سطح ورزش ایران را اینقدر پایین بیاورید که آن را با کشورهایی که حتی تک‌مدال هم در المپیک ندارند مقایسه کنید جای بسی تأسف دارد. اینکه برای توجیه مسافرت خود با هزینه بیت‌المال کارنامه معمولی (نمی‌گوییم شکست خورده و ضعیف) کاروان توکیو را دومین نتیجه تاریخی حضور ایران در ادوار المپیک قلمداد کنید جای تأسف دارد. فرافکنی و آسمان و ریسمان بهم بافتن هم حدی دارد که مدیران ورزش کشور حتی از آن نیز گذشته‌اند.

کمیته ملی المپیک بهتر بود به جای اینکه برای پاسخگویی به انتقاد مطرح شده از جهان اسلام و تاریخ مایه بگذارد، بگوید که کدام یک از اسامی اعلام شده در مجلس مسافر توکیو نبودند، آن وقت می‌توانست از کذب بودن این انتقاد سخن بگوید. ما هنوز فراموش نکرده‌ایم که در ادوار گذشته چگونه آقایان مسئول برای اینکه پای سکو حاضر شوند با هم درگیر شدند و مایه آبروریزی کشور را فراهم کردند.

ما خوب می‌دانیم که چگونه مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای حضور در چنین مسافرت‌هایی سرودست می‌شکنند. پس این را هم خوب می‌دانیم که برای حضور در توکیو از مدت‌ها قبل چمدان‌هایتان را بسته بودید و حالا که با انتقاد روبه‌رو شده اید، آن را «کذب» می‌نامید. متأسفانه این را هم خوب می‌دانیم که چگونه تیم‌های خبری خاص خود را دارید، آدم‌هایی که حتی یک مسافرت را هم از دست نمی‌دهند و همیشه نام‌شان در جمع تیم رسانه‌ای و خبری اعزامی به اقصی نقاط جهان دیده می‌شود.

کاش کمیته ملی المپیک ایرادهای بهتری را به این انتقاد درست وارد می‌کرد و بعد آن را کذب می‌خواند. حالا ما هم مانند نمایندگان مجلس منتظر جمع‌بندی نهایی آقایان و اعلام لیست دقیق افراد اعزامی با موقعیت‌ها و مسئولیتی که داشتند، هستیم. فقط امیدواریم که لیست اعلام شده چیزی نگوید و عکس‌ها، تصاویر و گزارشات ارسالی چیزی دیگر!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SG ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    کمیته ملی المپیک بهتر بود به جای اینکه برای پاسخگویی به انتقاد مطرح شده از جهان اسلام و تاریخ مایه بگذارد، بگوید که کدام یک از اسامی اعلام شده در مجلس مسافر توکیو نبودند، آن وقت می‌توانست از کذب بودن این انتقاد سخن بگوید. ما هنوز فراموش نکرده‌ایم، که در ادوار گذشته چگونه آقایان مسئول برای اینکه پای سکو حاضر شوند با هم درگیر شدند و مایه آبروریزی کشور را فراهم کردند.
  • ناشناس IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 0
    سلام اینهمه خدم و حشم لازم نبود برای سه مدال. یکی از ورزشکاران خانم رشته شنای یکی از کشورها، به تنهایی سه مدال طلا گرفت. در همین المپیک 2020.
  • دیدگا IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    یه هیئت چند نفره تشکیل بشه و کار رسیدگی به کاروان اعزامی رو انجام بده و هرکسی بیخود و بی جهت با کاروان رفته رو به خط کنن و همه هزینه ها رو ازش بگیرن و بریزن به حساب بیت المال! بهمین راحتی! اونوقت دیگه سالهای بعد کسی جرات نمیکنه خودش رو به زور به کاروان اعرامی قالب کنه!
    • مجید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 0
      آفرین . کار درست فقط همینه . البته باید مجازات هم بشوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس