کد خبر 1258175
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
شیعیان هرات بدون هیچ مشکلی نمازجمعه را برگزار کردند

در حالی که هرات در تصرف کامل طالبان قرار دارد، شیعیان این شهر بدون هیچ مشکلی امروز نماز جمعه را مانند گذشته برگزار کردند.

به گزارش مشرق، شیعیان هرات امروز (۲۲ مرادماه) در مسجد جامع صادقیه در فضای امن و با حضور کثیری از مردم نماز جمعه را اقامه کردند.

نماز جمعه هرات با حضور برادران و خواهران به امامت حجت الاسلام «محمد آقا روحانی» مانند گذشته همچنان برگزار شد.

کشور افغانستان , طالبان ,

این در حالی است که شهر هرات به تصرف طالبان درآمده است و شیعیان نیز نخستین نمازجمعه را در فضای امن برگزار کردند.

از سوی دیگر، برای نخستین بار پس از تصرف کامل هرات، با حضور اعضای طالبان، مردم و بزرگان در مسجدجامع این ولایت نیز نماز جمعه برگزار شد.

کشور افغانستان , طالبان ,

رئیس دادگاه های طالبان در هرات در این نماز جمعه اظهارداشت که باید به اسلام التزام داشت. مال، جان و ناموس مردم حفظ خواهد شد، این گروه دشمنی شخصی با کسی ندارد و باید کارهای اداری و تجاری و مدارس و دانشگاه ها و دیگر بخش‌های شهر مانند گذشته آغاز شود.

هفته گذشته نیز طالبان در پیامی به شیعیان در هرات اعلام کرده بود که آن‌ها مانند گذشته می‌توانند مراسم محرم و دیگر مراسم مذهبی خود را برگزار کنند.

در این پیام آمده بود: «اگر نمی‌توانید امنیت خود را تامین کنید، با ما تماس بگیرید، ما برای تامین امنیت شما آماده‌ایم».

طالبان پیش از این نیز در پی پیشروی‌های تازه این گروه گفته بود: به برادران اهل تشیع اطمینان می‌دهیم که هیچ حرکت تبعیض‌آمیزی علیه آن‌ها به راه نخواهد افتاد و اجازه آن را نخواهیم داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • SE ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    10 5
    آفرین بر طالبان. مواظب باشید این وحدت شکسته نشود. از هر دو طرف.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 8
      این اولشه.شما طالبا رو نمیشناسی.اوا هل روبعد خواهی شنید
    • به 18.07 SE ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 1
      باز هم قصاص قبل از جنایت و رویکرد تکفیری شما اصلاح طلبان ایرانی
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    10 5
    قابل توجه نفوذی های روباه پیر مخصوصا جناب دهباشی که با دروغ پردازی نقش دایه ی مهربان تر از مادر را برای مردم افغانستان بازی می کنند!!
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    5 4
    کاش ی مقاله تحلیلی بنویسین ودرست برامون توضیح بدین پیشروی طالبان خوبه یابد.من که آخرش نفهمیدم الآن پیشروی طالبان به نفع افغانستان واسلامه یابه ضررش؟
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 3
      طالبان اسلام سنتی را می خواهند در حال حاضر هم وعده عدالت برابری را میدن برای تسط بر افغانستان اما چرا600نفر از جیش الظلم واردشان شده چرا پاکستان وعربستان حمایتشون میکنه 20سال پیش سه کشور پاکستان -امارات و عربستان به رسمیت شناختنشون ...ترکیه چه بازی گردانی میکنه؟اگر از طریق ترکیه داعش و النصره وارد نشه شاید ثباتی بشه وگرنه افغانستان سوریه دوم هست تا 11سپتامبر باید صبر کرد....
    • به۹:۱۳ SE ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 1
      مگر بازگشت به سنت های الهی و اسلامی بد است؟ جهت اطلاع شما طالبان در درگیری با جیش الظلم برادر سرکرده این گروه را به هلاکت رساند.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    6 12
    طالبان به دنبال جهاد نکاه میگردد و تجاوز به دختران کم سن و سال.بر طبق اعتقادات طالبان دختران حق تحصیل ندارند و کاملا یابد در اختیار مردان باشند.
    • SE ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      2 1
      در همین افسانه ها زندگی کنید.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 1
      به این شایعه ها نمی توان اعتماد کرد چون اگر از این خبر ها درست بود شهر ها و ولایات یکی یکی و بدون خونریزی به تصرف اون ها در نمی آمد در ضمن این طالبان از کشور دیگه یا فضا نیامده اند در واقعر از خود مردم این کشور هستند
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 0
      جهاد نکاح درست است برای این حرفها هم دلیل و مدرک قابل قبول بیار
  • FR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 6
    شما می خواهید با این مطالب ثابت کنید که این طالبان اون طالبان نیست در این راه دروغ هم مشکلی نیست این عکسها مال این جمعه نیست در هرات طبق تماسهائی که افراد با خانواده گرفته اند ترس و وحشت بر جامعه شیعیان حاکم است خدا کند این طور که شما می گوئید باشد امیدوارم اگر کشتار شیعیان بدست طالبان مثل گذشته براه افتاد از اطلاع رسانی نادرستتان در پیشگاه ائمه ع شرمنده نباشید که شیعیان بی پناه را در دست وهابیون از بی خدا بیخبر تنها گذاشتید ولی افغان ها در کنار ما در سوریه ده ها شهید دادند
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      فقط از کینه اسلام بمیرید. همین.
  • US ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 0
    اگر اینطور باشد نشان میدهد طالبان تغییر ایدئولژیکی درستی‌ انجام داده. شاید نمایندگان ایران و نیروی قدس و فاطمیون با طالبان به توافقی مثبت رسیده ا‌ند که انشا‌الله باعث اتحاد و آبادانی افغانستان شود و شاید هم کمک کند به اتحاد و استقلال در برابر نظام سلطه.
  • US ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 0
    بعد از اینکه ترامپ جنایتکار با وقاحت سردار را ترور کرد هواپیمای فوق سری آمریکا در افغانستان ساقط شد و بعد معلوم شد تنی از عاملان ترور را میبرده و طالبان مسئولیت را پذیرفت در حالیکه همه میدانند طالبان به تنهایی‌ چنین توانایی‌ ندارد. سران طالبان هم رسما به نمایندگی ایران آمدند و - در حالیکه بسیاری از کشورهای اسلامی سکوت کردند - رسما جنایت آمریکا را محکوم کردند و شهادت سردار را تسلیت گفتند. بعد هم مذاکرات متعدد رسمی‌ و غیر رسمی‌ همه نشان از تحولات استرتژیک مثبتی بین ایران و طالبان بود. انشاالله که همینطور باشد و طالبان تبدیل به نیروی مثبت سازنده اسلامی شده باشد و باعث اتحاد، ابادانی، استقلال و برادری بین ایران و افغانستان شود.
  • ابوالفضل AT ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    به نظرم طالبان نیز از خود مردم افغانستان است و باید بدون اینکه از دیگران بالاخص کفار تأسی بگیرند با کمک مردم افغانستان یک کشور اسلامی قوی با دولتی مقتدر و با حفظ تمامیت ارضی خود تشکیل دهند . با کشور های اسلامی بدون نگاه به مذهب و دینی که دارند درست برخورد کنند.انشالله که امیدواریم چنین گردد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    در کل طالبان از خود مردم افغانستان هستن و در صورتی که مردم اون رو نمیخان باید باهاش مقابله کنن در غیر این صورت معلوم میشه طالبان رو میخوان. طالبان اگه خیر و صلاح مردمش رو میخاد بزاره اکثریت مردم تصمیم بگیرن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس