قیمت گذاری دستوری فرآورده‌های لبنی تا اطلاع ثانوی متوقف شد

سخنگوی انجمن لبنی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری فرآورده‌های لبنی با توجه به اجرای قانون انتزاع تا اطلاع ثانوی متوقف شده است،گفت:تولیدکنندگان هیچ تقاضایی از دولت برای دریافت تسهیلات ندارند.

به گزارش مشرق، سید محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن لبنی ایران گفت: قیمت گذاری دستوری فرآورده‌های لبنی با توجه به اجرای قانون انتزاع تا اطلاع ثانوی متوقف شده و قیمت این محصولات با استناد به قانون تجارت و آئین نامه قیمت گذاری محصولات ساخت داخل قیمت تعیین می‌شود.

وی با اشاره به تصویب نرخ ۶,۴۰۰ تومان برای شیرخام توسط وزارت جهاد به عنوان کف قیمت شیرخام، افزود: کارخانجات صنایع لبنی با توجه به تقاضای دامداران و تصریح وزارت جهاد، موظف شدند از مرداد ۱۴۰۰ شیرخام را به نرخ مصوب جدید خریداری کنند.

بنی طبا تاکید کرد: قیمت فعلی لبنیات براساس شیرخامی است که کارخانجات آن را به قیمت ۵۷۰۰ تا ۵,۸۰۰ تومان خریداری می‌کردند و فرآورده‌هایی که تا آخر مرداد ماه تولید می‌شوند به نرخ جدید عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت محصولات با توجه به نرخ جدید شیرخام و بحث عرضه و تقاضاست، گفت: پیش بینی‌ها حاکی از این است که افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی در نظام عرضه و تقاضا بسیار کمتر از قیمت گذاری دستوری خواهد بود.

بنی طبا همچنین با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور درباره ارائه تسهیلات به گاو داران و صنایع لبنی برای تنظیم بازار لبنیات گفت: تولیدکنندگان هیچ تقاضایی از دولت برای دریافت تسهیلات ندارند و تقاضای جدی ما این است که هر تسهیلاتی را دولت می‌خواهد هزینه کند، به مصرف کنندگان به خصوص دهک‌های محروم اختصاص دهد و در این شرایط صنایع لبنی آماده کمک به دولت برای اجرای طرح‌های حمایتی چون احیای شیر رایگان مدارس و تأمین کالای لبنی مناطق محروم و دهک‌های کم برخوردار است.

وی اظهار امیدواری کرد: وعده معاون اول برای حضور و مشارکت انجمن‌ها و نمایندگان بخش خصوصی و صنایع لبنی در تصمیم گیری های این حوزه هرچه زودتر در دستور کل دستگاه‌های ذیربط قرار بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    5 0
    فعلا ما ملت ایران شدیم موش آزمایشگاهی دولت‌هایی که کارشان را بلد نیستند و باید هر روز بر یک اساس کار کنند یکروز دستوری . یکروز قانون تجارت و مدت‌های مدید هم باری بهر جهت و علی برکت الله
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 0
    بابا مسئولیت رو چرا درست انجام نمیدید پنیر پاستوریزه شده حلبی ۶۰۰ هزار تومان
  • سادات IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    2 0
    اقا دیگه دهک بالا وپایین نداریم 90 درصدمون شدیم دهک پایین
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    هنوز یک هفته نشده قیمت بعضی از محصولات لبنی دو برابر شده. دو برابر! 50 درصد افزایش قیمت شیر چطور قیمت ماست رو دو برابر کرده؟؟؟ اینم از نتایج آزادسازی قیمت ها!!!
  • علی شاه علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    1 0
    بابا من یک بازنشسته هستم 350000 تومان حقوق میگیرم ولله درد نیستم حقوق نجمومی هم نمگیرم آقای رئیس جمهور شما که آمدی بد تر کردی خدا خودش عوضتان بدهد مارا بکشید دیگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس