اتحادیه اروپا

یک سناتور روس گفت: اوکراین کشوری آشفته است که تقریباً تمام توان اقتصادی خود را از دست داده و اتحادیه اروپا به چنین کشوری احتیاج ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین روز چهارشنبه راهکار ارتباطی در زمینه همگرایی اروپایی این کشور تا سال ۲۰۲۵ را مورد تأیید قرار داد.

طبق اطلاعات دفتر ریاست جمهوری اوکراین، هدف از امضای این سند در اختیار داشتن یک سیستم همکاری اطلاعاتی بین سازمان‌های دولتی و شهروندان اوکراینی است تا اهمیت، مفاد و ارزش‌های عضویت اوکراین در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اطلاع مردم رسانده شود و اصلاحات لازم در عرصه‌های مختلف به منظور همگرایی اروپایی این کشور تحقق یابد.

علاوه بر این، اقدامات در نظر گرفته شده در این راهکار در جهت تقویت حمایت مدنی از خط ‌مشی راهبردی دولت اوکراین برای عضویت در ناتو است که برای تحقق آن لازم است تا اصلاحات ضروری برای همگرایی اروپایی کشور کامل شود.

لازم به یادآوری است که در اواخر ماه جولای (تیر ماه) شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، راهکار سیاست خارجی این کشور را مورد تأیید قرار داد که بر اساس آن اوکراین خط مشی عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را در پیش خواهد گرفت. در این سند همچنین مقابله با سیاست‌های روسیه مورد تأکید قرار گرفته است.

در این رابطه "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه  شب گذشته اعلام کرد که اتحادیه اروپا به کشوری مانند اوکراین هیچ نیازی ندارد.

پوشکوف در کانال تلگرام خود در این باره نوشت: «هیچکس حتی در اروپا انتظار ندارد که اوکراین روزی به عضویت اتحادیه اروپا درآید. اوکراین فقیرترین کشور در قاره اروپا، کشوری بی‌ثبات و آشفته است و  تقریباً تمام توان اقتصادی خود که در دوران اتحاد جماهیر شوروی در آن ایجاد شده بود را از دست داده است. تحت هیچ شرایطی، اتحادیه اروپا به چنین کشوری احتیاج ندارد.»

پیش از این، "ولادیمیر چیژوف" نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل نیز ابراز عقیده کرده بود که احتمال عضویت اوکراین در این سازمان آنقدر کم است که "هیچیک از ما زنده نخواهیم بود تا چنین روزی را ببینیم". به گفته وی، مسئله پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تنها یک فرضیه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 10
    پس شما چرا داري گريه ميكني؟! نكنه دلت براي اتحاديه ميسوزه؟!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 2
    اوکراین وسیعترین کشور تمام اروپایی هست با مزارع وسیع منتها همسایگی با کشور کثیفی چون روسیه موجب ایجاد اکثر مشکلات سیاسی اقتصادی ان شده است امیدوارم روسیه باز به جمهوریهای تازه یاقوتستان تاتارستان باشقیرستان تجزیه بشه تا شرش برای همیشه از همسایگان رفع بشه
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      دقیقا ، گل گفتی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس