جهانپور

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان تابستان و ابتدای پاییز به کشور قطعی شده است گفت: هر واردات فایزر و مدرنای غیرآمریکایی منعی ندارد.

به گزارش مشرق، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واردات ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان تابستان و ابتدای پاییز به کشور قطعی شده است.

کیانوش جهانپور افزود: تاکنون بیش از ۲۱ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده و برنامه ریزی شده تا ۴۰ میلیون دز واکسن دیگر به کشور داشته باشیم و واکسن های داخلی نیز در حال تولید انبوه است.

وی اظهار داشت: دست کم ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارداتی و تولید داخل برای واکسیناسیون مردم تمهید شده و منعی هم برای هیچ برند مورد تایید مانند آسترازنکا، فایزر، مدرنا و غیره نبوده و هر برندی که تاییدیه سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و دارو به جز واکسن های تولید شده در آمریکا و بریتانیا، داشته باشد، در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

جهانپور تصریح کرد: واکسن آسترازنکا تاکنون مورد مصرف در کشور است و فایزر و مدرنا هم تاکنون واردات آن محقق نشده اما منعی برای ورود نیز نداشته است و در صورت امکان وارد خواهد شد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، رکورد تزریق بیش از ششصد و ۴۶ هزار دز واکسن کرونا در کشور شکسته شد.

 در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۱۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۴۰۱ هزار و ۴۸۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۹۷ دُز رسید.

همچنین تاکنون هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده است و در صورت تحقق وعده های تولیدکنندگان داخلی واکسن، این رقم تا پایان مردادماه می تواند به ۲۰ درصد و تا پایان شهریورماه به ۳۵ درصد برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • فری IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 0
    آقایون تازه از خواب بیدار شدن
  • ناشناس IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 1
    مگر قرار نبود کووبرکت تاپایان تابستان 50 میلیون دوز واکسن تحویل بدهد ؟؟
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    3 0
    این یک تراژدیه یا کمدی؟ ((واکسن آسترازنکا تاکنون مورد مصرف در کشور است و فایزر و مدرنا هم تاکنون واردات آن محقق نشده اما منعی برای ورود نیز نداشته است و در صورت امکان وارد خواهد شد.)).
  • محسن .ف IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 0
    یکی میگه 20 میلیون یکی میگه چهل میلیون . مطمئن باشید بیشتر از دو سه میلیون نمیتونید .
  • ناصر IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    تا پاییز حدود 45 روز و متوسط 500 الی 600 نعر متاسفانه از بین میروند. حدافل از این به بعد به قولیکه میدهید وافقعا متعهد باشید
  • احمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    آمریکا داروسرطانی وماسک رابه ایران ممنوع کرده معلومه حلوواکسن رامی گیره اینقدرهم چین به ماواکسن داده واسترازنکاهم ژاپن وکره باانهمه طلب به ما ازترس آمریکا بزور اهدایی دادن خدالعنت کنه آمریکای رذل را ومسولین غربزده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس