کد خبر 1257852
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
طلا

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش تورم شاخص مصرف کننده و کاهش ارزش دلار حدود ۳.۵ دلار درهر اونس افزایش یافت.

به گزارش مشرق، امروز قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی به دلیل کاهش ارزش دلار بالا رفت، آمارها نشان  میدهد که تورم قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه جولای تا حدودی متعادل شده و این عاملی برای کاهش ارزش دلار شده است.

زمانیکه ارزش دلار کاهش می یابد طلا را برای خریداران با دیگر ارزها ارزانتر می سازد و با افزایش تقاضا قیمت هم بالا می رود.

بر اساس این گزارش امروز ارزش دلار در بازارهای جهانی با ۳.۴ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۷۵۵ دلار در هر اونس معامله شد قیمت این فلز در کمترین زمان ۱۷۵۰ و در بیشترین زمان به قیمت ۱۷۵۹ دلار در هر اونس به فروش روفت.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۵۲ دلار و نسبت به یکسال گذشته ۱۵۸ دلار در هر اونس کاهش داشت.

امروز بر اساس آمارها، میزان افزایش قیمت مصرف کننده در ماه جولای کاهش داشته اما همچنان پایه سالانه آن در بیشترین میزان ۱۳ سال گذشته قرار دارد.

«کل رودا» تحلیل گر در بازار IG اعلام کرد: «بعید است که فدرال رزرو آمریکا برای خروج از تورم بخواهد سیاست های سخت گیرانه مالی اتخاذ کند.»

در این میان «اوتار ساندو» یک مدیر کالا در فیلیپ فیوچر طی یادداشتی اعلام کرد: بازار طلا در انتظار است که آمارهای اقتصادی بهبود یابد اما نگرانی از شیوع ویروس دلتای کرونا مانع از این شده که بانک مرکزی آمریکا سیاست های تسهیل دهنده اقتصادی را اتخاذ کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس