کد خبر 1257839
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
یمن

یمنی‌ها ضمن اعلام اینکه قصه‌های رسانه‌های سعودی و انگلیسی درباره علت آمدن نیروهای خارجی به المهره بهانه‌های واهی است، از تشکیل کمیته مقابله با چالش‌های جدید در این استان خبر دادند.

به گزارش مشرق، «کمیته برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز» و شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی در استان «المهره» ورود نیروهای بیگانه به این استان در شرق یمن به بهانه‌های واهی را محکوم کردند.

بر اساس گزارش «وکاله الصحافه الیمنیه»، طی نشستی که میان اعضای کمیته مذکور و شخصیت‌های اجتماعی و سیاسی المهره برگزار شد آخرین تحولات این استان مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان در نشست مذکور تصمیم گرفتند، کمیته‌ای از تمام طیف‌ها برای کار مشترک در آینده و مقابله با چالش‌های جدید تشکیل شود.

«بدر کلیشات» از مقامات محلی المهره در این خصوص گفت، نیروهای انگلیسی در پی تکرار سناریوی اشغال عدن در المهره با همان بهانه قبلی هستند.

«سالم بلحاف» از مسؤولان کمیته برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در المهره هم گفت، نیروهای انگلیسی و آمریکایی با بهانه‌های واهی به المهره آمده‌اند و قصد آنها اشغال این استان و اجرای دستورکارهاست.

وی تأکید کرد، قصه‌هایی که رسانه‌های سعودی و انگلیسی درباره علت آمدن نیروهای خارجی به المهره می‌گویند، بهانه‌های واهی است.

هفته جاری، روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» گزارش کرد که یک تیم ۴۰ نفری از نیروهای هوایی ویژه انگلیس (SAS) وارد فرودگه الغیظه در استان المهره در شرق یمن شده تا به اصطلاح‌ آن‌هایی را که مسئول حملات اخیر به نفتکش «مرسر استریت» در آب‌های عمان بوده، تحت تعقیب قرار دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس