کد خبر 1257761
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
خطیب زاده

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تأسف از وقوع آتش سوزی در جنگل های الجزایر، به دولت و مردم این کشور و خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از وقوع آتش سوزی گسترده در  جنگلهای استانهای الجزایر که منجر به جان باختن دهها نظامی و غیرنظامی و آسیب به تعدادی از شهروندان این کشور شد، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تسلیت به دولت و مردم الجزایر خصوصا به خانواده های قربانیان این واقعه تلخ، برای حادثه دیدگان آرزوی سلامتی کرد.

وزیر کشور الجزایر روز سه‌شنبه از ۷۲ مورد آتش سوزی هم زمان خبر داد که از روز دوشنبه در جنگل‌های شمال و شرق این کشور آغاز شده است. وی تصریح کرد که این حریق‌ها در نتیجه اعمال مجرمانه صورت گرفته و به همین دلیل دستور آغاز تحقیقات درباره این امر را صادر کرده است.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در پیامی در توئیتر نوشت: «با کمال تاسف به من خبر رسید که ۲۵ نفر از افراد ارتش پس از آنکه توانستند بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان را از شعله‌های آتش در کوه‌های "تیزی وزو" نجات دهند، جان خود را از دست دادند».

رئیس جمهور الجزایر روز سه شنبه، گفت که الجزائر در پی وقوع آتش سوزی در مناطق وسیعی در شمال این کشور، در حال سپری کردن آزمایش سختی است.

«ایمن بن عبدالرحمن» نخست وزیر الجزایر، با اشاره به کشته شدن ۴۲ نفر در آتش‌سوزیهای این کشور، توضیح داد: این آتش‌سوزی‌ها که از عصر دوشنبه آغاز شده، جان ۱۷ شهروند غیرنظامی و ۲۵ نظامی این کشور را گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس