شورای امنیت

امارات از شورای امنیت سازمان ملل برای حمایت بیشتر از دریانوردی در آب های خلیج فارس درخواست کرد و آن را به نفع همه دانست.

به گزارش مشرق، امارات روز چهارشنبه(دیروز) در بحث آزاد شورای امنیت سازمان ملل درباره امنیت دریانوردی، بیانیه‌ای ارائه کرد که طی آن از این شورا برای گسترش حمایت دریانوردی در آب‌های خلیج فارس درخواست شده است.

در این بیانیه آمده است که حملات دریایی اخیر فراتر از مرزهای منطقه بود چرا که حدود یک سوم از منابع انرژی جهان به وسیله کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز تأمین می‌شود.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، امارات همچنین بر تعهد خود به تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با خطراتی که کشتیرانی، محیط زیست دریایی و تجارت جهانی را تهدید می‌کند، تأکید کرد و افزود که از تلاش‌های سازمان ملل برای مهار خطرات کشتی «صافر» که از چند سال پیش در سواحل یمن متوقف شده است، استقبال می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه امنیت دریایی و پایداری زیست‌محیطی با یکدیگر مرتبط هستند، بر تقویت سازوکار همکاری و هماهنگی با سازمان بین‌المللی دریانوردی به منظور حمایت بهتر و ممانعت از حملات در خطوط مهم و استراتژیک کشتیرانی جهت حفظ امنیت این خطوط تأکید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 0
    عزیزم چرا زحمتت رو زیاد میکنی و راه دور میری، سازمان مللِ تو ارباب بالا سرت ایرانِ، کُرنش کنی دریانوردی که هیچ بیابانگردی رو هم امنیتش رو برات فراهم میکنیم.
  • ش. AE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    کار گر گاو داری را گوش مالی دادن حساب دست گاوهای شیرده آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس