کد خبر 1257676
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۹
قانون‌شکنی سازمان لیگ فرانسه برای جلب رضایت مسی

سازمان لیگ فوتبال فرانسه برای به دست آوردن دل ستاره ارزشمند تازه وارد به این لیگ یکی از قوانین تعیین شده توسط خودش را زیرپا گذاشت.

به گزارش مشرق، پیوستن لیونل مسی به پاری‌سن‌ژرمن حواشی و واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی داشته است.

یکی از این حواشی مربوط به شماره پیراهن انتخابی اوست. لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن پیراهن شماره ۳۰ را انتخاب کرده است، پیراهنی که در بدو ورودش به بارسلونا هم می‌پوشید. این در حالی است که در اساسنامه سازمان لیگ فوتبال فرانسه آمده، شماره ۳۰ جزو شماره‌های مخصوص دروازه‌بان‌هاست و آنها را نباید به بازیکنان سایر پست‌ها داد.

در ماده ششصدوهفتاد اساسنامه اجرایی سازمان لیگ فوتبال فرانسه آمده است: شماره‌های یک، ۱۶ و ۳۰ منحصراً برای دروازه‌بان‌هاست و باید برای آنها نگه داشته شود.

نکته جالب در مورد استثنا قائل شدن سازمان لیگ فرانسه برای مسی این است که همین لیگ، کمتر از یک ماه پیش به جان لوئیجی دوناروما سنگربان جدید PSG اجازه نداد که پیراهن شماره ۹۹، پیراهنی را که در میلان می‌پوشید، برای خودش انتخاب کند. پیش از آن هم ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیایی سابق نیس به خاطر اینکه مجوز پوشیدن شماره ۴۵ را پیدا نکرد، مجبور شد پیراهن شماره ۹ این تیم را به تن کند.

به نظر می‌رسد که سازمان لیگ فرانسه نه تنها به فکر محدود کردن بریز و بپاش‌های پاری‌سن‌ژرمن و از بین نرفتن توازن میان قدرت‌های لیگ نیست بلکه به نوعی با نادیده گرفتن قانون خودش سعی در به دست آوردن دل ستاره جدید لوشامپیونه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    دنبال خرید حق پخش سایر کشورها به خاطر مسی هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس