بیش از ۴۳ هزار بیمار کرونایی در سراسر کشور بستری هستند

معاون وزیر بهداشت با اشاره به بستری بیش از ۴۳ هزار بیمار کرونایی در سراسر کشور، گفت: ۲۵ هزار بیمار نیز به صورت بستری موقت خدمات دریافت می کنند.

به گزارش مشرق، قاسم جان بابایی غروب چهارشنبه در پایان سفره یک روزه خود به استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بستری ۴۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی کشور، اظهار کرد: از این تعداد دو هزار بیمار در استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۵ هزار بیمار کرونایی به صورت بستری موقت خدمات درمانی و بهداشتی دریافت می‌کنند، گفت: زیر ساخت‌هایی فراهم شده تا در صورت نیاز تخت‌های بیمارستانی در اختیار مراکز درمانی قرار دهیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین با اشاره به پیش بینی راه اندازه سوله‌های بحران و بیمارستان‌های صحرایی برای اکثر استان‌های درگیر، افزود: در استان گیلان همانند استان‌های شمالی روند کرونا صعودی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار نفر در مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند، ادامه داد: خوشبختانه سرعت واکسیناسیون در سطح کشور نیز افزایش یافته و روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود.

جان بابایی با اشاره به اینکه این روند نوید دهنده افق روشنی در زمینه واکسیناسیون است، گفت: در صورت مشارکت و همراهی مردم، انجام واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی در روزهای آینده شاهد روند کاهش ابتلاها، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان نگران تخت‌های بیمارستانی نباشد، افزود: تمهیدات لازم برای همه استان‌های درگیر اندیشیده شده تا تخت‌های مورد نیاز هر استان را تأمین و در اختیار آنها قرار دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    6 0
    از این تعداد بستری چند نفرشون از مسولین یا خانواده مسولین هستند
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      2 0
      هیچی مگر مثل مردم در محیط آلوده کاری هستن در خانه نشستن و دستور میدن واکسن هم دریافت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس