آمریکا

یکی از نمایندگان پارلمان اروپا با انتقاد از نظامیگری و امپریالیسم آمریکا، از این کشور خواست صدها پایگاه‌ نظامی خود در جهان را تعطیل کند.

به گزارش مشرق، یک نماینده پارلمان اروپا روز چهارشنبه در توییتی با انتقاد از نظامی گری و امپریالیسم آمریکا، از این کشور خواست پایگاه‌های نظامی خود در سراسر جهان را تعطیل کند.

«میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در توییتی بدین منظور نوشت: «ما از دولت آمریکا می‌خواهیم به امپریالیسم نظامی و مالی خود که جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را از بین برده است، خاتمه  دهد. ما از ایالات متحده می‌خواهیم احترام به حقوق بین‌الملل وحاکمیت همه کشورها را آغاز کرده و ۸۰۰ پایگاه نظامی خود را در سراسر جهان تعطیل کند.»

نماینده  ایرلندی پارلمان اروپا چندی قبل نیز در توییتی نوشت: «اگر اتحادیه اروپا به صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه علاقه‌مند است باید از خروج نیروهای آمریکایی از عراق حمایت کند».

والاس نوشت: «آمریکا به اندازه کافی ویرانی ایجاد کرده و اگر احترام به تصمیم دموکراتیک پارلمان عراق برای خروج از این کشور را رد کند، هیچ کاری برای صلح انجام نداده است.»

این نماینده اروپایی  نیز از وابستگی اتحادیه اروپا به آمریکا انتقاد کرد  و نوشت: «به نظر می‌رسد که سطح تبعیت اتحادیه اروپا از امپریالسیم آمریکا به سطح جدیدی رسیده که نشانگر عدم استقلال، عدم قدرت و عدم رهبری در موسسات اتحادیه اروپاست. تلاش‌ها توسط آمریکا برای افزایش شکاف میان اتحادیه اروپا با چین و روسیه، تنها تلاشی برای منزوی کردن روسیه و چین نبوده بلکه تلاشی توسط آمریکاست تا اتحادیه اروپا را بیشتر وابسته آمریکا کنید و متاسفانه، اتحادیه اروپای ضعیف در این (دام) افتاده است».

گفتنی است که آمریکا تنها در خلیج فارس، شماری زیادی نیرو و ادوات نظامی مستقر کرده است. کشورهای امارات، بحرین، کویت، قطر، اردن، عربستان و عمان از جمله کشورهایی هستند که آمریکا قوا و تجهیزات نظامی مستقر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 1
    درودبه وجدان. وشرف بیدارت.. سگت میارزه به اصلاحات داخلی وکشته مردهای امریکاکه فکرمیکنندکشورجنایتکاروشیطانی ادمکش امریکادلش بحال ایران میسوزه.. نفهمی کامله کسی فکر کنه امریکابفکرمنافع ایران وتامیینش میافته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس