شهرک

منابع‌ عبری‌ خبر دادند که تل‌آویو در مقابل تصویب ساخت بیش از 2 هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید قصد دارد مجوز ساختی نیز به فلسطینیان بدهد.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان، شامگاه امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که کابینه تل‌آویو قصد دارد با طرح ساخت ۲۲۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری اشغالی موافقت کند.

پایگاه خبری «یدیعوت آحارانوت» به نقل از یک مقام صهیونیست در این خصوص گزارش داد مجوز ساخت این واحدهای جدید مناطقی را نیز در بر می‌گیرد که کابینه تل‌آویو پیشتر ساخت و ساز در آن‌ها را تأیید نکرده است.

در عین حال، پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از یدیعوت آحارانوت گزارش داد که در مقابل این گام، ‌ تل‌آویو با ساخت هزار واحد مسکونی جدید برای فلسطینیان در منطقه «C» کرانه باختری اشغالی موافقت خواهد کرد و تشکیلات خودگردان فلسطین این مأموریت را برعهده خواهد گرفت.

منابع فلسطینی در گفت‌وگو با این روزنامه‌ عبری‌زبان طرح ساخت خانه برای فلسطینیان در منطقه سی را «استسثنائی» خواندند و گفتند: «این گام اسرائیل غیرمنتظره و غیرعادی است و در سال‌های گذشته چنین چیزی رخ نداده است».

یدیعوت آحارانوت خاطر نشان کرد که تصمیم با دستور «بنی گانتز» ‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع خبری اخیرا و پس از کاهش محبوبیت تشکیلات خودگردان در میان شهروندان فلسطینی، خبر داده بودند که واشنگتن و تل‌آویو در صدد تقویت رام‌الله و حمایت مالی از این تشکیلات به شیوه‌های مختلف هستند.

منابع مطلع در فلسطین، پیشتر، به روزنامه لبنانی «الاخبار» ‌ در این خصوص خبر داده بودند که واشنگتن و تل‌آویو در تلاش برای افزایش کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان و نجات آن از بحران مالی کنونی هستند تا ضمن برطرف کردن نگرانی‌هایشان از قدرت گرفتن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ‌ در کرانه باختری، زمینه سیاسی را برای تعیین جانشین رئیس تشکیلات خودگردان مهیا کنند (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، گزارش‌های رسمی و حقوقی نهادهای فلسطینی و بین‌المللی امروز و پیش از این گزارش مشکوک حاکی از آن بوده است که تل‌آویو به شدت ساخت خانه برای فلسطینیان در منطقه سی کرانه باختری را محدود کرده و آنچه را خانه‌های «غیرقانونی و بدون مجوز» می‌خواند، در این مناطق تخریب کرده است.

منطقه سی حدود ۶۰ درصد از مساحت کرانه باختری اشغالی را شامل می‌شود که طبق توافق اسلو، به طور کامل تحت نظر اشغالگران صهیونیست قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس