کد خبر 1257469
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کارگزاری بورس نمایه

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با بیش از دو درصد رشد، به سطح یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی رسید.

به گزارش مشرق، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با بیش از دو درصد رشد، به سطح یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی رسید. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز امروز یک درصد بیشتر شد و وارد کانال ۴۲۲ هزار واحدی شد.

در جریان معاملات امروز که با معاملله بیش از ۱۱ میلیارد سهم همراه بود، ارزش معاملات نزدیک ۱۰ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید.

سه نماد فارس، فولاد و شستا به ترتیب با ۳۹۱۹، ۳۵۶۴ و ۲۳۲۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل داشتند و فملی هم دیگر نماد تاثیرگذار بازار امروز بود.

در معاملات فرابورس هم امروز آریا، مارون و کگهر بیشترین تاثیر مثبت را در رشد دو درصدی شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

امروز همچنین گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی بالغ بر یکهزار میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و گروه چندرشته‌ای و شیمیایی نیز رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

در میان نمادهای بورسی نیز بیشترین ارزش معاملات به شستا رسید و صندوق‌های کمند، امین‌یکم و پالایش، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین شاهد خروج ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت بودیم که یک رکورد در تاریخ بورس محسوب می‌شود.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که عرضه اولیه مدیریت نیز امروز در فرابورس انجام شد. در این عرضه اولیه که با رکوردشکنی از نظر میزان مشارکت در سال جاری همراه بود به هر کد بورسی حدود ۳۸ هزار تومان سهم تعلق گرفت.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس