کد خبر 1257344
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
وزارت آموزش و پرورش

رونامه اعتماد به دولت رئیسی توصیه کرد که اگر قصد اصلاحی در آموزش و پرورش دارد باید از آنچه دولت آقای روحانی انجام داد بپرهیزد و آنچه انجام نداد را پیگیری کند.

به گزارش مشرق، روزنامه اعتماد در گزارشی به عملکرد دولت روحانی در بخش آموزش و پرورش پرداخت و نوشت: «یکی از مهم‌ترین نقدهایی که به آموزش و پرورش در دولت آقای روحانی وارد است مسئله تغییر و بی‌ثباتی در مدیریت است. این بی‌ثباتی‌ها و ناکارآمدی‌های مدیریتی را می‌توان مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش دانست».

   این روزنامه در ادامه نوشت: «آنچه باز هم به عنوان نقد به این بخش از بدنه دولت آقای روحانی وارد است اینکه اساسا آموزش و پرورش اولویتی در این دولت نداشت. در طول هشت سال گذشته مسائل اقتصادی، امور خارجه و برجام آن‌قدر در مرکز توجه بودند که دیگر جای چندانی برای مسائل آموزش و پرورش باقی نمانده بود. در همان جلسات کوتاهی که در زمان وزارت آقای دانش‌آشتیانی داشتیم به خاطر دارم که خود ایشان هم چندان تمایلی به باقی ماندن در مقام وزارت نداشتند. آن‌گونه که از صحبت‌های ایشان برمی‌آمد مشکلاتی که جلوی ادامه کار را می‌گرفت را می‌توان این‌طور خلاصه کرد: همراهی نکردن دولت، دخالت کردن نهادهای خارج از آموزش و پرورش و فرسودگی نیروهای ستادی. »

اعتماد در ادامه تصریح کرد: «در هشت سال گذشته وضعیت عدالت آموزشی شاهد افول بود. وضعیت کیفیت آموزشی هم تنزل پیدا کرد که البته در این مورد نمی‌توان نقش این دو سال تاثیر کرونا بر شیوه آموزشی و سوق داده شدن کلاس‌ها به محیط آنلاین را هم نادیده گرفت. دولت از نظر معیشت نتوانست به خواسته‌های معلمان رسیدگی کنند، معلمان که مزایایی ندارند اما به لحاظ حقوق خود هم باز با نرخ تورمی که در جامعه وجود دارند، با مشکلات بیشتری روبه‌رو شدند. وضعیت سنجش در آموزش و پرورش هم در این سال‌ها نزولی بود.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه به دولت رئیسی توصیه کرد که اگر قصد اصلاحی در آموزش و پرورش دارد باید از آنچه دولت آقای روحانی انجام داد بپرهیزد و آنچه انجام نداد را پیگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 1
    اموزش و پرورش زمان محمد علي نجفي تخريب شد!!وزيري بدون سابقه حتي يك روز اموزش در سطح عمومي با تفكرات ليبرالي كه منتج به پولي شدن حتي مدارس دولتي شد!شرط ورود به دانشگاه گذراندن يك سال پيش دانشگاهي و با پرداخت هزينه بود!توقف استخدام نيروي جديد و بالا بردن تعداد دانش اموزان در كلاسها جهت صرفه جويي در بكارگيري نيرو!
  • سید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 1
    اصلاح طلبان خود عین بلا بودند و این بلا در همه ارکان کشور بود! بلایی که بر آموزش و پرورش در این دوره آمد کمترینش بود!
  • جبارسینک IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    سند ۲۰۳۰ خیانتی آشکار بود. عواملی که مخفیانه اجرا کردند باید محاکمه شوند
    • محمود IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 0
      خداشاهده اگه تو بدونی اصلا سند 2030 چی هست
  • مهدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    خدواند همه ی لیبرال های غربزده را لعنت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس