کد خبر 1257318
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
جزئیات جلسه غیر علنی مجلس؛ ایجاد سامانه الکترونیکی برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی

نماینده شاهرود در مجلس جزئیات جلسه غیر علنی صبح امروز نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز، بیان داشت: بررسی سامانه‌ای الکترونیکی به منظور آسان‌سازی فرآیند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در دستورکار جلسه غیر علنی قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

گام مجلس برای انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت خام

وی با بیان اینکه در این جلسه نحوه استفاده از سامانه الکترونیکی برای آسان‌سازی فرآیند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی توضیح داده شد، افزود: بر اساس این سامانه، وزرا اطلاعات خود را وارد سامانه کرده و نمایندگان در جریان اطلاعات و سوابق و برنامه‌های آنها قرار می‌گیرند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان اینکه بر اساس این سامانه بعد نظارتی مجلس تقویت می‌شود، ادامه داد: درواقع قرار است تمام فرایندی که نمایندگان طبق آیین‌نامه برای رأی اعتماد به وزرا انجام می‌دادند از این به بعد بر اساس سامانه و نرم‌افزاری که تهیه شده است، انجام شود.

به گفته خانی در صورت فعال شدن این سامانه از این به بعد بررسی سوابق، برنامه‌هاو برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، نظارت، سوال  و همچنین استیضاح از زمانی که وزیر به مجلس معرفی می‌شود تا زمانی که از دولت می‌رود بر اساس این سامانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این سامانه این است که نظارت نمایندگان بر عملکرد، کارکرد و توامندی وزرا قوی‌تر و با برنامه‌تر شود.

نماینده شاهرود بیان کرد: پیشنهاد دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که با توجه به اینکه تعداد طرح‌های ۲ فوریتی زیاد است، کمیسیونی تشکیل شود تا موضوع ۲ فوریتی بودن طرح‌ها را بررسی کرده و در صورت تایید این طرح‌ها به هیئت رئیسه ارائه شود و در غیر این‌صورت طرح به صورت عادی در جلسه علنی اعلام وصول و به آن رسیدگی شود.

پیشنهاداتی که در جلسه غیر علنی مطرح می‌شود برای اجرایی شدن نیاز به رأی نمایندگان در جلسه علنی دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس