کد خبر 1257148
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
جلالی

سفیر ایران در مسکو ضمن اشاره به روابط دیرینه ایران و روسیه و سطح بالای آن در حال حاضر، گفت تهران انتظار دارد که گسترش تعامل با روسیه جدی‌تر از قبل پس از جا افتادن دولت جدید در ایران ادامه یابد.

به گزارش مشرق، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز سه‌شنبه گفت ایران انتظار دارد که گسترش تعامل با روسیه دوباره جدی‌تر از قبل پس از جا افتادن دولت جدید ایران از سرگرفته شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، این دیپلمات ایرانی گفت: ما امیدواریم تعامل دو کشور پس از تشکیل (کابینه) دولت جدید در ایران، محرک جدیدی برای توسعه داشته باشد.

جلالی افزود: روابط روسیه و ایران دیرینه است و اکنون در سطح بسیار بالایی قرار دارد. سطح تعاملات دوجانبه در حوزه سیاسی نیز بالا است.

وی اظهار داشت: مسکو و تهران در زمینه نظامی هم در حال تعامل گسترده هستند. در حوزه نظامی، در مسائل دفاعی و همچنین در مسائل امنیتی. تعامل ما در این موارد بسیار گسترده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو خاطرنشان کرد: از نظر اقتصادی، روابط تازه در حال شتاب گرفتن است. گردش تجارت بین روسیه و ایران در سال ۲۰۲۰، ۴۳ درصد افزایش یافت؛ صادرات ایران به روسیه ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

جلالی همچنین گفت تعامل بین دو کشور در حوزه هسته‌ای نیز با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

 جلالی پیش از این در گفت‌وگویی تفصیلی خاطرنشان کرده بود: امروز می‌توانیم قطبی از کشورهای تحریمی را تشکیل دهیم، روسیه، چین و ما تحریم هستیم، بلوک شرق در حال شکل‌گیری است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون ایده باشگاه تحریمی‌ها با روس‌ها مطرح شده است، افزود: تاکنون چند بار مطرح کردیم و در حال تلاش هستیم، مثلاً در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی دو کشور، کار کردن با ارزهای ملی و وصل کردن برخی از بانک‌ها با سیستم شتاب که بین ایران و روسیه به شکل مشترک کار کنیم، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    خیلی مواظب باشید
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 0
      یک دهم زمان گسترش روابط با غرب مواظب باشن کافیه!!!!!
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      1 0
      خیر عزیزم نباید اینقدر به روی ها خوشبین بود باید روابط با روی ها با حساسیت و دقت و کار کارشناسی باشد
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 1
    بسیار عالی، به امید گسترش روابط هرچه سریعتر!!
  • AM ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    تعامل و گسترش روابط ایران و روسیه هر چی بیشتر = با نگرانی و تلخی کام غربی ها بیش از حد....
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    تاریخ گواه خوبی است بر تصمیم گیری . فعلا چاره ای نیست . اما باید احتیاط کرد . رژیم حقوقی دریای خزر ( کاسپین ) محک خوبیست . روسیه پتانسیل بالایی دارد اما نمی تواند استفاده کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس