لاپید

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد که فردا به مغرب سفر خواهد کرد تا دفتر نمایندگی این رژیم در رباط را باز کند.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در توییتر خبر داد که فردا به مغرب سفر خواهد کرد.

وی در این پیام نوشت: «فردا در سفری تاریخی به مغرب می‌رویم. دفتر نمایندگی اسرائیل در رباط بازگشایی شده و از دار البیضاء دیدن خواهیم کرد و صلح بین دو دولت و دو ملت از سرگرفته می‌شود».

لاپید در ادامه نوشت: «از محمد ششم پادشاه مغرب به دلیل جرات و دیدگاهش تشکر می‌کنم. با تیم وی برای ایجاد همکاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی که بیان کننده روابط تاریخی عمیق میان مغرب و اسرائیل بوده، کار خواهیم کرد».

شرکت هوایی «یسرائیر» نیز دو هفته پیش از انجام پرواز مستقیم از تل آویو به شهر مراکش در کشور مغرب خبر داد؛ پرواز مسافری که برای اولین بار از زمان توافق سازش صورت گرفت.

این رویداد در حالی اتفاق افتاد که هزاران  نفر از مغربی‌ها با هشتگ «صهیونیست‌ها در کشور من استقبال نمی‌شوند»   کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده و مخالفت مغربی‌ها با استقبال از نخستین تورهای گردشگری رژیم صهیونیستی در مغرب را ابراز کردند.                      

از سوی دیگر اولین پرواز مستقیم از تل آویو به رباط در دسامبر ۲۰۲۰ انجام گرفت و تعدادی از دیپلمات‌های اسرائیلی برای امضای چند قرارداد در زمینه‌های مختلف راهی مغرب شدند.

حدود ۳۰۰۰ یهودی در شمال مغرب ساکن هستند و ۷۰۰ هزار یهودی مغربی نیز در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برند.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ پس از آغاز انتفاضه دوم فلسطینیان متوقف شده بود که دسامبر گذشته ازسرگرفته شد و مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان بود که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با این رژیم روی آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس