کد خبر 1256909
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
تداوم سفر ایرانیان به ترکیه زیر سایه آتش‌سوزی‌های گسترده

در روزهای گذشته در کنار کرونا، آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌ها، ترکیه را با بحران جدیدی روبه‌رو کرده که تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

به گزارش مشرق، بیش از ده روز از آتش‌سوزی مهیب در جنگل‌های واقع در مرز ترکیه و یونان می‌گذرد و مناطق وسیعی از استان‌های غربی و جنوب این کشور همچنان درگیر آتش‌سوزی است و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آن را "بدترین آتش سوزی تاریخ کشور" نامیده است.

بیشتر بخوانید:

ضربه سنگین آتش سوزی به اقتصاد ترکیه

طبق گزارش ها بر اثر این آتش‌سوزی تاکنون بیش از ده‌ها هزار هکتار جنگل از بین رفته و هزاران نفر از ساکنان و گردشگران مناطق درگیر آتش‌سوزی مجبور به ترک خانه و هتل‌های خود شده‌اند تا جایی که در شهر بدروم ترکیه تاکنون ۳ هتل پنج ستاره تخلیه شده است.

علاوه بر این مطابق اظهارات مسئولین ترکیه تاکنون در حدود ۳۵ میلیارد دلار ضرر از رهگذر این آتش‌سوزی به اقتصاد این کشور وارد شده است و باید به این موارد، خسارات ناشی از سیل‌های ماه گذشته در برخی استان‌های ترکیه را هم لحاظ کرد.

این اتفاقات در حالی است که ترکیه یکی از مقاصد اصلی و مهم گردشگری در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا محسوب می‌شود و جزو ۱۰ مقصد اول گردشگری جهان است. قرار گرفتن این کشور در همسایگی و مجاورت ایران نیز در طول ادوار گذشته و به ویژه سال‌های اخیر و به دلیل عوامل مختلف موجب شده است سالانه تعداد زیادی از هموطنان ایرانی از این کشور دیدن یا حتی به ترکیه مهاجرت کنند به طوری که ایران در سال ۲۰۱۹ در رتبه ششمین کشور مبدأ صنعت گردشگری ترکیه قرار گرفت.

بر این اساس و علی‌رغم آتش‌سوزی گسترده و خطرآفرین در ترکیه بر اساس بررسی و گزارش‌های میدانی خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از آژانس‌های مسافرتی تهران تقریبا تمام سفرهای عادی و توریستی به این کشور از ایران 
همچنان مطابق روال عادی ادامه داشته و هیچ‌گونه کاهشی نسبت به قبل در طول روزهای گذشته نداشته است.

جالب اینجاست که جدای از تهدیدات مرگبار مرتبط با بحران کرونا، در روزهای اخیر هیچگونه بخشنامه یا اطلاعیه‌ای مبنی بر محدودیت یا ممنوعیت سفر به این‌ کشور از سوی دستگاه‌های نظارتی مربوطه مانند وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به آژانس‌های گردشگری ابلاغ نشده است.

آنچه هویدا است در روزهای انتقال دولت، انجام برخی امور و وظایف در برخی دستگاه‌ها دچار رکود شده و مسئولان مربوطه از انجام وظایف خود غفلت کرده‌اند؛ غفلتی که بعضا بهای سنگینی معادل به خطر افتادن جان مردم دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ع۵۴۷۶ IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 1
    نمیشه کاری کرد زوار آنتالیا برای مناسک مذهبی و روحی و معنوی خود احتیاج به رفتن دارند
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    6 6
    یه عده ای نادان هستند اما دولت چرا جلو خروج ارز از کشور رو نمیگیره؟
    • پیشه وری CA ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      3 8
      وقتی اسم ترکیه می اید عده ای غیرتی می شوند و به فکر ارز کشور می افتند. اما اگر به کانادا- امریکا- دوبی - اروپا بروند اوکی است.. کل پول ایرانیانی که در ترکیه خانه خریده اند هم به اندازه یک سوم دزدی بابک زنجانی یا خیلی های دیگر نمی شود.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 4
    در شرایطی که بیشتر به ارز نیاز داریم نباید رفتن به خارج برای تفریح راحت باشد
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 3
    ایرانیان ترکیه دوست که دیگه هیچی،،، گندشو درآوردن دیگه. خب یه باره مهاجرت کنن و برن ترکیه زندگی کنن.
  • حق IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 2
    ی سری افراد یا واقعا نادان هستن یا خودشونو زدن به نفهمی. کل ارز خروجی مسافران ایران به ترکیه و تایلند وووو اندازه یک اختلاس یکی از آقازاده ها نمیشه
  • V IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 1
    نباید اجازه خروج داده شود و باید جلوی ارزهای خروجی گرفته شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس