کد خبر 1256746
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
شیر عصر یخبندان، در روسیه پیدا شد

گروهی از دانشمندان حین تحقیقات خود در سیبری روسیه یک توله شیر عصر یخبندان را پیدا کردند.

به گزارش مشرق به نقل از euronews؛ در اوایل پاییز ۲۰۱۸ یک شکارچی روسی به نام پاول در هنگام شکار خود به یک تونل یخ زده ۷ متری در اعماق قطب سیبری برخورد و در آنجا یک عاج ماموت کشف کرد. به همین علت پس از مشاهده عاج، با محققان شعبه سیبری در یاکوتسک تماس گرفت. در راستای این تماس گروهی از دانشمندان به محل بلایاگوارا در ساحل رودخانه ایندیگرکا اعزام شده و یکی از زیباترین حیوانات عصر یخبندان که مربوط به ۲۸ هزار سال پیش بود را کشف کردند.

براساس گزارش‌ها ۱۵ متر آن طرف تر، یک شیر دیگر نیز کشف شد.  پوست، دندان‌ها، پنجه‌ها و حتی سبیل‌های هر دو شیر هنوز سالم مانده بودند. دکتر والری پلوتنیکوف و همکارانش در ابتدای تحقیقات خود نام این شیرها را اسپار و تاک نامیدند.

دانشمندان ابتدا تصور می‌کردند که شیرها خواهرو برادر هستند، اما پس از اولین آزمایش‌های ژنیتیکی و سی‌تی‌اسکن‌ها مشخص شد آن‌ها بیشتر از ۱۵ هزار سال با یک‌دیگر زندگی‌می‌کردند. پس از بررسی‌های فراوان دانشمندان دریافت‌اند که این شیرهای ماموتی حدود ۱۴ هزار سال است که منقرض شده اند.

شیر عصر یخبندان

براساس تحقیقات، این زوج در نوامبر۲۰۱۸ و ژانویه ۲۰۱۹ وارد آزمایشگاه یاکوتسک شدند و از نظر بیماری‌های عفونی همچون سیاه زخم که می‌توانند برای هزاران سال پنهان باشند مورد بررسی قرار گرفتند.

افزون بر این  دانشمندان دریافته‌اند که دندان‌های این دو زوج در مقایسه با ماموت‌های افریقایی  در سن کمتری رشد داشته است. تا آن‌ها بتوانند در زمستان‌های سخت سیبری، گوشت مصرف کنند. همچنین دانشمندان روسیه دریافته‌اند که اسپار و تاک به دلیل سقوط یا به علت مدفون در گل و لای  جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 1
    کتش اجساد سید و مندی و دیگو پیدا میشد
    • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      0 0
      تهش رو در بیاری حدس های جاه طلبانه ای هستند که بر بنیان ناقص علمی بیان شده اند و خود علم چند سال دیگه میگه بر پایه چند فرض اشتباه این حرفها گفته شده ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس