مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز با انتشار پیامی اعلام کرد: منتظر ازسرگیری مذاکرات وین در هفته‌های آتی هستیم.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز دوشنبه با انتشار پیامی توئیتری ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین به زودی ازسرگرفته شود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این خصوص نوشت: منتظر ازسرگیری مذاکرات وین پیرامون برجام به محض آمادگی طرف ایرانی هستیم که امیدواریم در هفته‌های آتی روی دهد.

تا کنون شش دُور مذاکره با هدف بازگشت آمریکا به برجام در شهر وین با حضور کشورهای باقیمانده در این توافق به انجام رسیده است؛ تهران در این ارتباط اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌های واشنگتن و راستی آزمایی آنها شرط رسیدن به توافقی در این راستا خواهد بود.

به گفته نماینده دائم ایران در وین، آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند، امّا رفتار آنها در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند، چون آمریکا کل تفاهم را به پذیرش بندی در خصوص انجام گفتگوهای آتی در مورد مسائل منطقه‌ای گره زدند که کاملاً با موضوع مذاکرات غیرمرتبط و مضر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 0
    آمریکایی‌ها باید تمام تحریمها را لغو کنند، بعد ما راستی‌‌آزمایی خواهیم کرد؛ اگر چنانچه به معنای واقعی کلمه لغو شده بود، آن وقت ما به تعهّدات برجامی‌مان برمیگردیم، یعنی بدون هیچ مشکلی به تعهّدات برخواهیم گشت؛ این سیاستِ قطعی است. قول آمریکایی‌ها را [هم] معتبر نمیدانیم؛ اینکه بگویند ما برمیداریم و روی کاغذ بردارند، این فایده‌ای ندارد؛ عمل لازم است؛ باید در عمل تحریمها را بردارند، ما هم راستی‌آزمایی کنیم و مطمئن بشویم که تحریمها برداشته شده، آن وقت به تعهّداتمان عمل میکنیم.
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    9 0
    دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. خب حالا یک تجربه را من بخصوص یادداشت کرده‌ام، حرفی است که من مکرّر [در گفتگو] با شماها و با مردم تکرار کرده‌ام، حالا هم همان حرف را تکرار میکنم؛ این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب؛ آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد؛ به ما کمک نمیکنند و هر جا بتوانند ضربه میزنند؛ آنجایی که ضربه نمیزنند، آنجایی است که امکانش را ندارند؛ هر جا امکان داشته‌اند ضربه زده‌اند؛ این تجربه‌ی بسیار مهمّی است. مطلقاً نبایستی برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد،‌ چون قطعاً شکست میخورَد، قطعاً ضربه میخورَد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس