کد خبر 1256567
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا برای محرم اعلام شد

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی بر ضرورت برگزاری عزاداری های حسینی در رسانه ها و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: امروز باید مطابق نیاز روز جوانان محتوا تولید شود.

به گزارش مشرق، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مخدوم، در آئین رونمایی از آثار رسانه‌ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار، تعظیم شعائر ماه محرم را امری با عظمت و با برکت خواند و گفت: ما عظمت و برکت این تعظیم شعائر را در ساحت‌های فردی و اجتماعی تجربه کرده‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت تعظیم شعائر حسینی در رسانه‌ها و فضای مجازی ادامه داد: امروز در شرایط کرونایی که امکان برگزاری عزاداری به شکل سنتی وجود ندارد، باید در فضای مجازی و رسانه‌ها حق مطلب را ادا کنیم. مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی رسانه را جز الزامات زندگی افراد دانست و عنوان کرد: امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای جامعه ما را به سوی رسانه سوق می‌دهد.

وی بر ضرورت برگزاری عزاداری‌های حسینی در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: بدون شک رسانه امروز جزئی از سبد خانوار شده است، از این رو اگر شرایط کرونایی هم نبود باید نسبت به نقش پررنگ این مقوله در زندگی افراد توجه ویژه‌ای می‌داشتیم.

حجت الاسلام مخدوم با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، ابراز کرد: این معاونت در پی تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی شکل گرفت و سعی می‌کند محتواهای تولید شده در این دفتر را در قالب‌های مجازی، هنری و رسانه‌ای انعکاس دهد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ فرمودند امروز در دست هر بچه‌ای یک تبلت وجود دارد که این تبلت دروازه‌ای برای دریافت اطلاعات محسوب می‌شود، از این رو فعالان فرهنگی باید با تولید محتوا و قرار دادن اطلاعات در معرض استفاده، پاسخگوی چالش‌های ذهنی افراد باشند.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز خروجی‌های مناسبی از سوی نهادهای فرهنگی باید در بازار گسترده عرضه و تقاضا قرار گیرد، عنوان داشت: اگر محتواهای تولید شده منطبق با نیازها و زبان نسل امروز نباشد، دچار چالش و عدم ارتباط با مخاطب خواهد شد.

وی تأثیر شگرف تولیدات چندرسانه‌ای کوتاه در اذهان و افکار عمومی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز یک کلیپ کوتاه می‌تواند تأثیری به مراتب بیشتر از برخی رسانه‌های عریض و طویل و یا سریال‌های پرهزینه داشته باشد.

حجت الاسلام مخدوم در ادامه با اشاره به اینکه در بازار گسترده عرضه و تقاضا، تنها تولید محتوا و دپو کردن آن کافی نیست، تصریح کرد: ما پس از تولید محتوا باید درصدد انتشار گسترده آن در عرصه‌های مختلف باشیم، زیرا تولید محتوا بدون انتشار و انعکاس، بهره‌ای به جامعه نمی‌رساند.

وی ضمن اعلام آمادگی برای تقویت فعالیت‌های هم افزا با سایر نهادها و مجموعه‌های فرهنگی، تأکید کرد: امروز رقبای ما کسانی هستند که از هر عرصه‌ای علیه دین استفاده می‌کنند، از این رو ما نیز به عنوان عضوی از حوزه فرهنگی جبهه انقلاب باید با بالنده سازی تولیدات و انعکاس شایسته آنها در مقابله با دشمن گام برداریم.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای و چندرسانه‌ای از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر، از دست‌اندرکاران سوگواره اشراق بخاطر غنای محتوایی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از «مجموعه شعرخوانی عاشورایی شاعران طلبه»، «قصه های کودکانه و ماجراهای سفر امام حسین (ع) به کربلا و واقعه عاشورا «و «مجموعه کلیپ‌های پاسخ به شبهات عاشورایی» با حضور مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مدیرکل حراست این دفتر رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    همه ما عاشقان امام حسین هستیم. نمک خورده سفره های محرم، دوستدار حریم ولایت. السلام علیک یا ابا عبدالله، السلام علیک یاابن رسول الله، السلام علیک یا ابن امیرالمؤمنین، السلام علیک یاابن فاطمه الزهرا سیده نساالعالمین، السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس