کد خبر 1256516
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
فیلم دیده نشده از طراحی و تولید هواپیمای سیمرغ

هواپیمای سیمرغ در حقیقت نمونه ترابری هواپیمای ایران ۱۴۰ است که قرار است امسال به ناوگان هوایی کشور الحاق شود.

به گزارش مشرق، اخیرا فیلمی از مراحل طراحی وتولید هواپیمای ترابری ایران ۱۴۰ منتشر شده است که نشان دهنده ورود این هواپیما به ناوگان هوایی کشور است. 

پیش از این نیز امیر خواجه فرد رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در گفتگویی از الحاق نمونه ترابری هواپیمای ایران ۱۴۰ با نام سیمرغ  به ناوگان هوایی کشور در سال جاری خبر داده بود. 

هواپیمای ایران ایران ۱۴۰ در حقیقت نمونه ایرانی هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ اوکراینی است که در کارخانجات هسا دراصفهان تولید می شود. 

تولید نمونه مسافربری این هواپیما با گنجایش ۵۲ مسافر در سال های میانی دهه هفتاد شروع شد اما پس از سقوط دو فروند از آن، تولید این هواپیما با وقفه روبروشد. 

حالا آنطور که امیر خواجه فرد گفته پس ای مطالعات فراوان توسط متخصصان داخلی و رفع ایرادات و نواقص قبلی، قرار است نمونه باری این هواپیماتوسط وزارت دفاع تولید شود. 

ایران ۱۴۰ با داشتن دو موتور توربو پراپ که به آن توان نشست و برخاست در باندهای خاکی را نیز می دهد یک گزینه مناسب در حوزه هواپیماهای ترابری سبک برای نیروهای مسلح و سایر بخش های کشور باشد.

همچنین این هواپیما می تواند بدون سوخت گیری ۳۰۰۰ کیلومتر پرواز داشته باشد که با توجه به وسعت کشورمان قابلیت مناسبی است. 

در ادامه فیلم طراحی و تولید هواپیمای ترابری سیمرغ را ببینید:

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 1
    میگم موتورش اگر وطنی خودمانی باشه تولیدش تو پهپادها میتوانیم خوب ازش استفاده کنیم حتی اگر وارداتی هم باشه باز هم میتوانم و من الله التوفیق ....
  • سید IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    7 2
    خدا کنه هواپیما داخلی خوب و بی نقصی ساخته بشه و همه استفاده کنند .باعث افتخاره.ولی از طرفی مثل خودرو داخلی بی کیفیت نباشه.مثل سایپا که همکار ازراعیل در ایران شده
  • PL ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 1
    باز هم یک اسم دم دستی فی البداهه کارشناسی نشده که اول از هر چیزی به ذهن آدم می رسه
  • افشین IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    6 1
    منتظر نمونه های گشت دریایی و آواکس و در آینده مسافربری باشید. با تغییرات لازم در موتور و پمپهای سوخترسان و توان تحمل هوايذگرم کشور کم کم.صاحب یک پلاتفرم بومی در این اندازه خواهیم شد.شروع خوبی هست.
  • محمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    اول پراید سر و سامان بدهند تا این همه کشته در تصادفات جاده‌ای نداشته باشیم بعد دنبال ساخت هواپیما بروند. کسانی که بلیط این هواپیما را می خرند وقتی که سوار شدند خداحافظی بکنند از این دنیا چون در فرودگاه بهشت به زمین خواهد نشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس