کد خبر 1256500
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
بازی خطرناک اسرائیل، بیخ گوش ترکیه

خرید اراضی و شرکت‌ها در هر دو بخش شمالی و جنوبی قبرس توسط ثروتمندان صهیونیست، بخشی از نقشه پلید و اهداف شوم اسرائیل در منطقه است.

به گزارش مشرق، ظاهراً بازی های پیدا و پنهان در منطقه حساس شرق دریای مدیترانه همچنان ادامه دارد و جستجو برای منابع گازی و نفتی در کنار رقابت های منطقه ای، تحرکات و سناریوهای جدیدی به دنبال آورده است.

در این میان، رژیم صهیونیستی نیز علاوه بر آن که لبنان و ترکیه را از حضور در مجمع گازی شرق مدیترانه محروم کرده، اهداف موذیانه ای را در قبرس و یونان، دنبال می کند.

شواهد نشان دهنده این است که خرید اراضی و شرکت ها در هر دو بخش شمالی و جنوبی قبرس توسط ثروتمندان صهیونیست، بخشی از نقشه پلید و اهداف شوم اسرائیل در منطقه است.

تحرکات پنهانی صهیونیست ها در قبرس ترک در شرایطی در جریان است که در ادبیات سیاسی ترکیه، عملاً از بخش ترک نشین قبرس به عنوان کودکی یاد می شود که مام و مادر اصلی اش ترکیه است. از آنجایی که سیاستمداران ترکیه از عواقب حقوقی طرح ایده الحاق قبرس به ترکیه ابا دارند، به طور کلی و مصلحت اندیشانه، این عبارت را به کار می برند: «قبرس ترک، جایی است که برای ما هیچ تفاوتی با وطن ندارد».

روزنامه ملی گازته ارگان رسانه ای حزب اسلامگرای سعادت ترکیه (شاگردان و پیروان مرحوم نجم الدین اربکان) در یک گزارش ویژه به بررسی اهداف اسرائیل در قبرس پرداخته است.

نفوذ موذیانه اسرائیل و خرید هدفمند اراضی

بر اساس گزارش ملی گازته، اسرائیل افراد بسیاری را به عنوان هموطن قبرس ترک شمالی به کار گرفته که بعضی از آنها یهودی تبار هستند و علاوه بر این، همدست های محلی دیگری نیز به کمک آنها آمده اند و در بخش ترک نشین جزیره قبرس دست کم ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین خریده و این زمین ها از طریق ۲ هزار شرکت  پوششی، انتقال سند داده شده اند.

اگر از فروش زمین در قبرس جلوگیری نشود بیم آن می رود که به زودی بخش ترک نشین قبرس در دل جغرافیایی جای بگیرد که صهیونیست ها آن را ارض موعود و بخشی از «پروژه اسرائیل بزرگ» می دانند.

صهیونیست ها و دور زدن قوانین قبرس

بر اساس قوانین دولت دفاکتو و غیررسمی جمهوری ترک قبرس شمالی، یک شرکت خارجی که بخواهد بیش از ۵۰۰ متر مربع زمین بخرد باید فقط ۴۹ درصد از مالکیت را در اختیار بگیرد و ۵۱ درصد متعلق به یک شهروند قبرسی باشد.

صهیونیست ها، دو راهکار دارند: اول آن که برخی یهودیان با دادن پول و استفاده از قوانین، تابعیت قبرس ترک گرفته اند و هر اندازه که بخواهند زمین می خرند. دوم این که یهودیان دیگر، همدست های محلی فراوانی دارند که زمین را به نام آنها می خرند اما در واقع به اسرائیل تعلق دارد و خریدار قبرسی صرفاً یک پوشش یا کاور است.

بسیاری از یهودیان در لفکای قبرس زمین خریده اند و دست کم دویست هکتار از اراضی این منطقه را در اختیار دارند و حالا در مناطق باغلی کوی، چاملی کوی، چنگیز کوی و غازی ورن در حال شکار اراضی هستند.

علاوه بر خرید صدها آپارتمان، ویلا و خانه کوچک و بزرگ، منطقه  کارپاز به عنوان مهم ترین اراضی حاصلخیز قبرس ترک، مورد توجه یهودیان قرار گرفته و احتمالاً پروژه های بزرگ کشاورزی قبرس به دست اسرائیل می افتد و چنین عملیاتی را باید اشغال بی سر و صدای بخش ترک جزیره قبرس توسط اسرائیل دانست.

صهیونیست ها برنامه های موذیانه خود را در محدوده رویاهای «ارض موعود» خود در بخش ترک نشین جزیره عملی کردند. این در حالی است که سرزمین های قبرس برای ترکیه اهمیت استراتژیک دارند و حالا دو موسسه صهیونیستی Lions و Rotaryدر حال بلعیدن این جغرافیای مهم هستند. جالب اینجاست که بسیاری از یهودیان پولدار، حق شهروندی قبرس ترک را دریافت کرده اند و برای خریدن اراضی و ثبت اسناد مالکیت، محدودیتی ندارند.

کشور ترکیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

در شرایطی که ترکیه امیدوار است در آینده، گاز اسرائیل، مصر و قبرس را با یک خط لوله به اروپا منتقل کند، حالا خود صهیونیست ها نه تنها از مسیر جنوب قبرس چنین طرحی در سر دارند، بلکه در شمال قبرس و مسیر مورد نظر ترکیه نیز دست به موذی گری و تحرکات هدفمند زده اند.

اشغال یک سرزمین بدون شلیک یک گلوله

بخش قابل توجهی از پولدارهای یهودی در چند سال اخیر، سرمایه های کلانی را به قبرس ترک منتقل کرده اند و شواهد نشان می دهد که آنان اهداف بلندپروازانه ای دارند.

سهامداران اسرائیلی در بخش ترک نشین جزیره قبرس، از صفر شروع کرده اند و حالا در این منطقه، تقریباً ۲۰۰۰ شرکت دارند.

گفته می شود که زمین خریداری شده تاکنون ۲۵ هزار هکتار است. خرید زمین توسط یهودیان در قبرس دارای ابعاد وحشتناک دیگری است. بر این اساس، در حالی که در سال ۲۰۱۴ میلادی، به بسیاری از یهودیان، حق شهروندی قبرس ترک اعطا شد، آنها در گام نخست، از قانون رفع محدودیت خرید اراضی استفاده کرده و حاصلخیزترین زمین های کشاورزی و خانه ها و ویلاهای محلات خوش آب و هوا و زیبا را به نام خود سند زدند.

ملی گازته در گزارش ویژه خود، به دولت اردوغان توصیه کرده که به کمک سران جمهوری ترک قبرس شمالی، تدابیر سیاسی و حقوقی تازه ای اتخاذ کند تا اراضی این منطقه بخشی از ملک یهودیان نشود.

کشور ترکیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

البته باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که اهداف شوم صهیونیسم در شرق مدیترانه و در بیخ گوش ترکیه، تنها محدود به خرید اراضی قبرس نیست و در این منطقه، از شرق تا اژه و آن سوی اژه برنامه های موذیانه ای را پیش برده که بخشی از آنها عبارتند از:

۱.در اختیار گرفتن مناقصه ساخت یک فرودگاه نظامی و یک پایگاه آموزش نظامی در یونان.

۲.خرید بخش مهمی از دو شرکت زیرمجموعه صنایع دفاعی یونان.

۳.فروش سلاح و تجهیزات امنیتی به جمهوری دولت رسمی قبرس.

۴.استفاده از ظرفیت های جدید برای تقویت روابط یونان و قبرس با مصر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی.

۵.لابی گری و اعمال فشار بر اتحادیه اروپا برای قرار دادن ترکیه در تنگناهای سیاسی و دیپلماسی جدید.

۶.راه ندادن ترکیه و لبنان به مجمع گاز شرق مدیترانه.

کشور ترکیه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

همه این اقدامات و اتفاقات در شرایطی روی داده اند که ترکیه با اصرار و پافشاری بر طرح ضرورت به رسمیت شناختن دولت قبرس ترک، عملاً تقابل با اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل را به جان خریده و شواهد نشان می دهد که امیدی برای تحقق رویاهای ژئوپولیتیک ترکیه در مورد دولت قبرس ترک وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 10
    همان بلایی را که بر سر مردم فلسطین اوردند دارند بر سر قبرسی ها هم می اورند قبرسی ها باید متحد شوند و یک کشور واحد تشکیل دهند و فریب هیچ ابرقدرتی را نخورند
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    7 3
    با سلام ظاهراً اسرائیل میخواد کشور گشایی کنه و دنبال این هست تا مرز های کشور بیشتر و در نتیجه یهودیان بیشتری را مستقر کنه ، ترکیه بشدت از بخش ترک نشین قبرس حمایت می‌کنه و تو این سال ها ترکیه میلیارد ها دلار صرف خرید زمین و شرکت کرده در این منطقه . حالا اسرائیل با این پروژه بشدت داره ترکیه را تهدید می‌کنه مخصوصا اینکه ترکیه و اسرائیل سر قضیه میدان گازی قبرس یک بار به مشکل خوردن و نیرو های دریایی ترکیه با اسرائیل درگیری جزئی داشتن . ترکیه معمولا خیلی خیلی کم دیده شده از اینجور منافع خودش بگذره مخصوصا اینکه اردوغان ۲۰ سال هست قبرس را مد نظر داره . به اسرائیل پیشنهاد میکنم فکر درگیری با اردوغان از سرش بیرون کنه ، در صورت جنگ بین ترکیه و اسرائیل ترکیه آسیبی نمی‌بینه اما اسرائیل عملا از بین می‌ره . بنظرم باید ایران و ترکیه و بقیه خیلی حواسشون به اسرائیل باشه چون که گویا این کشور سیری نداره الان با صرف این ارقام ( ساخت ۲۰۰۰ شرکت و زمین ) نفوذ داره افزایش میده . باید ترکیه قاطعانه جواب بده و نزاره همچین اتفاقی بیوفته چون اسرائیل تا ۲۰ سال آینده یک وقت میبینی با این خرید و فروش ها نصف خاورمیانه رو گرفته . ب بهترین رویکرد دادن یک پاسخ قاطع به اسرائیل هست چون اگر جلوی اسرائیل الان گرفته نشه چند روز دیگه ایران و خاورمیانه رو اینجوری بز خری میکنن این جماعت یهود .
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    14 18
    خوشبختانه اردوغان دست اسرائیل رو خونده و اجازه چنین کاری رو نخواهد داد مخصوصا که اخیرا کارهای ایجاد کشور جمهوری ترک قبرس از طرف ترکیه پیگیری میشه و پاکستان و آذربایجان و انگلیس اولین کشور های هستن که این کشور رو به رسمیت خواهند شناخت
  • علی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    11 13
    گاهی باید افسار ترکیه دست یهودیان باشد ،هنوز ترکیه قضیه تجزیه عثمانی‌ها و نقش یهودیان و ماسونها( تشکیلاتی که با سرکار آمدن آتا ترک رخنه و نفوذ کرد و گسترش یافت ) را فراموش کرده ؟؟؟؟؟
  • سعید RO ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    4 0
    مسلمانان ابتدا باید اسرائیل را نابود کنند سپس به مشکلات شخصیشان بپردازند
  • US ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 2
    خیالتون راحت اسراییل و ترکیه گوشت همو بخورن استخون همو دور نمیندازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس