تعقیب پنهانی یک ناوهواپیمابر انگلیس توسط زیردریاییهای چین

روزنامه اکسپرس در گزارشی مدعی شد که دو فروند زیردریایی هسته ای چین یک فروند ناوهواپیمابر انگلیس را که در حال حرکت در آبهای دریای جنوبی چین بود، مخفیانه تعقیب کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، روزنامه اکسپرس روز یکشنبه در گزارش خود مدعی تعقیب مخفیانه یک فروند ناوهواپیمابر انگلیس توسط زیردریائیهای هسته ای چین شد.

این روزنامه در گزارش خود مدعی شد که ناوهواپیمابر انگلیس موسوم به «اچ ام اس کوئین الیزابت» که در حال حرکت به سمت اقیانوس آرام بود، توسط زیردریاییهای هسته ای چین بطور مخفیانه تعقیب شد؛ تعقیبی که خیلی زود تشخیص داده شد.

بنا بر این گزارش، رادارهای صوتی این ناوهواپیمابر انگلیس که در حال حرکت در آبهای دریای جنوبی چین به سمت اقیانوس آرام بود، دو فروند زیردریایی چین از کلاس «شانگ» را شناسایی کردند.

این در حالی است که روز جمعه نیز ژنرال «چارلز کیو. براون جونیور» رئیس ستاد نیروی هوایی ایالات متحده در سخنانی مدعی شد که چین به طور چشمگیری مقدورات نظامی خود را افزایش داده و از این لحاظ، از ایالات متحده پیشی گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 0
    میخواستم بنویسم چه جوری بوده روزنامه فهمیده ولی ناوهواپیمابر نفهمیده که دیدم نوشته رادارها رصد کردن. یه سوال پیش میاد اونم اینه وقتی رادارها دیدن چه جوری میشه پنهانی؟؟؟!!!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    عقل داشته باشن در بحث نظامی سر به سر چین نمی گذارن اونم کنار سواح چین چراکه نیروی دریایی چین 10 برابر نیروی دریایی انگلیس قدرت دارد و طی این چند ساله آمریکا را هم گرفت حالا می خوان در بحث نیروی هوایی آمریکا را بگیرن انگلیس و آمریکا سر رقابت احمقانه نظامی با چین به تجزیه و فروپاشی نظامی خواهند رسید همان بلایی که هر امپراطوری را به فروپاشی و نابودی کشاند اینکه نتوانستند تحمل کنند قدرتی جدید در حال ظهور است و در رقابت با آن افتادند تهش همه چیز را از دست دادند آمریکا و انگلیس هم قرن ها بر دریا و اقیانوس ها سلطنت و پادشاهی کردند حالا نمی توانند کنار بکشن زورشون می آد .
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    چین نسبت به روسیه قابل اعتمادی بیشتر است وازغرب کینه وزخم زیاد دارد وهم درحال پشرو است ازنظر تکنولوژی نظامی هوای ازروسبه عقب تراست آینده خوب دارد
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 3
    آخه زیردریایی هایی که لو برن دیگه زیردریایی نیستن.قعر دریایی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس